سه شنبه 19 بهمن 1400 | 09:51
ثبات قدم آیت‌الله صافی(ره) در دفاع از انقلاب و رهبری

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  ان الذین قالواربناالله ثماستقامواتتنزل علیهم الملائکه الاتخافواولاتحزنوا وابشروا به الجنِة التی کنتم توعدون (فصلت/30) آنان که گفتند پروردگار ماخدایکتاست وبراین بیان استقامت وپایدارماندندفرشتگان برآنها نازل شوندومژده دهند که هیچ ترس واندوهی نخواهند داشت وبشارت می دهند به بهشتی که وعده داده شده اند
ثبات قدم مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی در صیانت از حریم اسلام و انقلاب اسلامی، ارگان رسمی سازمان سیا را عصبانی ورسواکرد.
وبسایت رادیوفردادرتحلیلی باعنوان«صافی گلپایگانی؛اوج تعصب شیعی درجمهوری اسلامی » نوشت: نظرات (آیت الله) لطف‌الله صافی گلپایگانی درباره نظریه ولایت فقیه، به خوبی نشان‌دهنده باور او به تسلط فقیهان شیعه بر سیاست است. او از نظر مذهبی نه تنها سنتی‌ترین و متعصب‌ترین مرجع درمیان مراجع کنونی تقلید شیعه به‌شمار می‌رفت، بلکه از نظر سیاسی به لایه‌های متعصب جمهوری اسلامی تعلق داشت.
صافی گلپایگانی رابایدپیش ازهرچیز،وارث میراث فکری وسیاسی آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی(۱۲۷۸–۱۳۷۲) ازمراجع تقلید مطرح شیعه دردوران کنونی دانست باقر گلپایگانی، فرزند آیت‌الله گلپایگانی گفته است وقتی اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی نوشته شد، آقای خمینی آن را به وسیله مهدی بازرگان ودیگراعضای دولت نزدپدرش فرستاد تا او هم تأیید کند. اما پس از چند روز که اعضای دولت موقت نظر گلپایگانی در این زمینه را پرسیدند او گفت: «باید درقانون قید شودرئیس‌جمهورحتماً باید شیعه اثنی‌عشری نیز باشد». صافی گلپایگانی که درچنین مکتب سیاسی وفکری پرورش یافته بود،پیش از انقلاب به تبعیت از آیت‌الله گلپایگانی با هر نوع تفسیر جدید از وقایع اسلام مخالفت می‌کرد.
کتابی که او با عنوان «شهید آگاه» درردکتاب «شهید جاوید» اثر نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی نوشت، نمونه بارز در این زمینه است. کتاب «شهید جاوید» که درباره علل قیام حسین [علیه السلام] امام سوم شیعیان است، تفسیری اندازه‌ای اسطوره‌زدا از واقعه کربلا به دست می‌دهد. صافی گلپایگانی همچنین درسرکوب بهاییان مشارکت داشت و کتاب «منتخب‌الاثر» را علیه بهائیت نوشت.
با وقوع انقلاب، صافی گلپایگانی در سال ۱۳۵۸ از استان مرکزی به عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی درآمد. او همچنین با حکم (امام)خمینی عضو و سپس دبیر شورای نگهبان شد.
هرچند که عده‌ای ازمنافق اصلاح‌طلب تلاش می‌کنند تصویر دیگری از شورای نگهبان دهه شصت ارائه دهند، اما آن شورا نیز مثل شورای نگهبان کنونی نقش‌آفرین بود.
ارگان سازمان سیا که از رسانه‌های نقش‌آفرین در فتنه 88 به‌شمار می‌رود، در ادامه نوشت: صافی در بحبوحه اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ که نوعی صف‌بندی و جبهه‌گیری جدید در جمهوری اسلامی بود، تمام قد از {آیت‌الله} خامنه‌ای دفاع کرد. او گفت: «خط مقام معظم رهبری، همان خط امام است و باید محکم و استوار در حفظ آن بایستیم و این خط تا قیامت پایدار بماند».
رادیو فردا در تحلیل خود، علیه احساس مسئولیت این مرجع والامقام در دفاع از اسلام و انقلاب عقده‌گشایی کرد که سلامت و صلابت ایشان را بیش از پیش آشکار می‌سازد.گردآوری بسیجی پیشکسوت محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.