یکشنبه 28 فروردین 1401 | 12:49
برابرگزارش بانک جهانی پس رکود کامل در دولت قبل،دردولت آیت الله رئیسی رشد اقتصادی درسال 2022کاملا قابل پیش بینی است!

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  بانک جهانی در جدیدترین ارزیابی خود از وضعیت اقتصادی کشورهای غرب آسیا(خاورمیانه) پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۲ را افزایشی اعلام نموده است.
این نهاد بین المللی که در ژانویه 2022 رشد اقتصادی 2.4 درصدی را برای ایران در این سال پیش بینی کرده بود درگزارش جدید خود این رقم را به 3.7 درصدپیش بینی نموده است.
دراین گزارش همچنین ازبهبودوضعیت تورم ، وبرقراری تراز حساب های جاری ، وضعیت مالی دولت ایران در سال 2022 در مقایسه با سال قبل رانیزخبر داده است.

در حالی که نرخ تورم ایران در سال 2021 بالغ بر 40.7 درصد بوده پیش بینی شده است نرخ تورم ایران درسال 2022 به 37.6 درصد کاهش یابد.
تراز حساب های جاری ایران در سال میلادی گذشته معادل 1.8 درصد تولید ناخالص داخلی بوده که بر اساس پیش بینی بانک جهانی این رقم در سال جاری به معادل 4.7 درصد تولید ناخالص داخلی می رسد.
بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی تراز مالی دولت ایران در سال گذشته معادل منفی 5.5 درصد جی دی پی بوده و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به معادل 3.7 درصد جی دی پی برسد که بیانگرکاهش کسری بودجه دولت نسبت به سال قبل از آن است .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.