شنبه 5 شهریور 1401 | 09:32
فساد ۹۲ هزار میلیاردی چه می گوید؟

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"«حسین میرزایی در مورد گزارش هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان گفت: متن تحقیق و تفحص قرائت شده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی صد درصد مورد تایید است و با امضای بنده به صحن ارائه شده است و نقل مطالبی از اینکه این متن مورد تایید من نیست کذب محض است.
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد:متنی که در فضای مجازی مطرح شده آن را قابل استناد نمی‌دانیم، چون از جانب هیات تحقیق و تفحص منتشر نشده بود. متن اصلی که تهیه شده و ظرف امروز و فردا در اختیار ریاست مجلس قرار می‌گیرد تا به قوه قضاییه ارسال شود.»فساد ۹۲هزارمیلیارد تومانی درشرکت فولادمبارکه اصفهان بیش ازاینکه موفقیت برای کشف یک فسادبزرگ باشد،اولافلاکت ساختار‌های نظارتی وقانونی برای پیشگیری ازفسادرا عیان‌تر کرد. با اینکه ساختار‌های نظارتی و قانونی، وظیفه صیانت رفتار مدیران و مراقبت از اموال عمومی را عهده‌دار است، عیان شدن پرونده‌های کلان از بروز مفسده نشان می‌دهد ساختارموجود قادر نیست مقابل بروز مفسده از اموال عمومی صیانت کند. مطرح شدن پرونده‌های سلاطین سکه، قبر، قیر، دارو و پرونده‌های فساد‌های کلان دیگریک پیامد ناگوار برای بدنه اجتماعی دارد و آن اینکه اعتماد عمومی به ساختار‌های قانونی را از بین برده و این پرسش را بی‌جواب گذاشته که در سایه حاکمیت قانون، چرا و چگونه این همه مفسده در جریان است؟آنچه که فسادهای اینگونه ومشابه را ایجاد می کند عدم شفافیت ساختارهااست.دولت محترم تلاش خودرادرجهت شفافیت به کارگرفته است ولی شاهد عدم همکاری بعضی ازدستگاه ها هستیم (درحذف امضاءهای طلایی و....شاهدیم) درشرایطی خبر فساد ۹۲ هزار میلیارد تومانی منتشر می‌شود که روان اجتماعی را نابود می‌کند.
شیوع مفسده درهر جغرافیایی که امکان بروز داشته باشد افراد زیادی را در معرض آسیب قرار خواهد داد. همه بضاعت آن را ندارند که رنج ناشی از فشار‌های اقتصادی را تحمل و به امید گشایش بیشتر توکل یا تلاش خود را افزایش دهند، برای همین این بخش از بدنه اجتماعی است که به راحتی دچار آسیب می‌شود.با وجود اینکه پرونده‌های فساد زیادی در محاکم قضایی مطرح و عاملان آن بازداشت و محاکمه می‌شوند، اماباتوجه به عدم شفافیت در قوه قضائیه این رفتارهم قادرنیست اقبال عمومی نسبت به عملکرد دستگاه عدلیه یاساختار‌های نظارتی راباخود همراه کند، چراکه بعد از برملا شدن یک مفسده، مفسده‌ای بزرگ‌تر رونمایی می‌شود. پرونده مفسده ۹۲ هزارمیلیارد تومان رونمایی شد، چون عدم شفافیت در قوه وپیشتر فساد تا معاون اجرایی قوه قضائیه رسوخ کرده بودو ازآنجا که ازبروز اینگونه مفسده‌هاباشفافیت دستگاه قضایی پیشگیری نمی‌شود، پیامد آن به آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود.رهبر معظم انقلاب:دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند... علاج چیست؟عقل سلیم حکم می کند وشرع هم همین راقاطعاٌ بیان می کند علاج عبارت است ازصرافت در تبیین حق، صرافت دربیان حق،خواص باید حرف را روشن بزنند ومطلب راواضح بیان کنند.29/10/88 (موضع شفاف) تا شفافیت درمسیر اجراوقضاوت نباشد به طورقطع چنین مواردی هست ومسئولین در پیشگاه خداوند متعال جوابگو خواهند بود.

 

گردآوری بسیجی پیشکسوت محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.