چهارشنبه 24 خرداد 1402 | 07:48
روند کاهشی قیمت‌ها والقای جریان نفاق
روند کاهشی قیمت‌ها والقای جریان نفاق

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" دو سالی که گذشت،اقدامات اساسی، جدی و مبنایی خوبی از سوی دولت صورت گرفته که قطعا در بروز این تحولات مثبت اقتصادی، تاثیر داشته‌اند. برخی «راه‌حل‌ها»، سریع و ساده و ظریف هستند و با یک تلنگر حساب شده فورا به نتیجه می‌رسند. اما برخی معضلات برای حل شدن نیاز به زمان و کار مبنایی و عمیق دارند نمونه دم‌دست و همه‌فهمی درباره چین و توسعه این کشور که گفته می‌شود، چیزی بالغ بردودهه مطالعه، برنامه‌ریزی و هزینه باعث رسیدن چین به این نقطه از توسعه شده است. بنابر اعلام کارشناسان، چین تا همین 20 سال پیش وضعیت اجتماعی و اقتصادی زیاد خوبی نداشت. خیابان‌های آلوده و شلوغ، ترافیک‌های سنگین،اقتصادمتوسط به پایین وفقر گسترده و... امروز می‌گویند، اوضاع این کشور زمین تا آسمان فرق کرده و دیگر اثر چندانی از وضعیتی که مثلا 20 سال پیش در شهر پکن دیده می‌شد، نیست. پس حل برخی معضلات زمان‌بر است آنچه چند روزی است به شکل نزولی شدن تورم در برخی محصولات و کالاهای مهم کشورمان شاهد آن هستیم، -لااقل بخشی از آن- نتیجه اقدامات کلیدی وحساب شده‌ای است که طی دوسال گذشته انجام گرفته‌اند. اقدامات اصولی ومهمی طی این مدت از سوی دولت و با کمک متخصصان و کارشناسان صورت گرفته که درصورت موفقیت کامل دراجراو پیش رفتن امور می‌تواند تا پایان سال، تورم را به شدت کاهش دهد.
اما کسانی که صرفا، خبرهای خوشی مثل آزاد‌سازی میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه شده ایران، یا شایعات مربوط به از سرگیری مذاکرات بین ایران و آمریکا، یا بحث تبادل زندانیان را «عوامل کاهشی شدن قیمت‌ها» عنوان می‌کنند، اگر مغرض نباشند، در خوش بینانه‌ترین حالت، افراد کم‌اطلاعی‌اند. این اخبار و شایعات حتما می‌توانند به‌اندازه خود در این تحولات موثر باشند اما نمی‌توان احیاء کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل شده و به تبع آن افزایش تولید، تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در برخی استان‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توافقات اقتصادی با کشورهای مهمی مثل ‌اندونزی، آشتی با عربستان و متحدان منطقه‌ای آن، افزایش قیمت نفت، سیاست مهم دلارزدایی ..... را نادیده گرفت. اگر مغرض باشند، از جنس همان طیفی‌اند که حل مشکل آب خوردن را هم به مذاکره با آمریکا گره می‌زدند! این طیف در رسانه‌هایشان به صورت انبوه و هماهنگ اقدام به پوشش چنین تحلیل‌های ناقصی می‌کنند تا در یک کلام می‌خواهند تمام تلاش‌هایی را که در این مدت برای خارج کردن اقتصاد ایران از شرطی‌شدگی و برجام صورت گرفته، بر باد دهند. مخاطب این جملات، مردم عزیزوحتی همین طیف مغرض هستند.بسیاری از گرفتاری‌های اقتصادی ما طی یک دهه گذشته، زیر سر جریانی بوده که نانش به مذاکره با غرب است و از قضا تنها کاری را هم که بلد نیستند، همان مذاکره است. بنا به دلایلی از جمله نقش دلار، «اقتصاد شرطی‌شده» و چسبندگی معیشت مردم به برجام و مذاکره باآمریکاعامل بخش مهمی از گرفتاری‌های اقتصادی ما بوده است. این چسبندگی و شرطی‌شدگی باید رفع شود «آیا کاهش قیمت‌ها موقتی است؟» دولت کارهای اساسی و زیربنایی مهمی انجام داده و اثرات آن رفته رفته در حال نشان دادن خود است. اگر فتنه جدیدی به راه نیفتد، اگر رسانه‌های مخالف به این درک ساده برسند که، بهبود شرایط اقتصادی به نفع آنهاهم هست!تورم می‌تواند تاپایان همین سال به 30درصد هم کاهش بیابد. (رجوع شود به اظهارات 23/3 رئیس‌کل بانک مرکزی و تورم انتظاری) اما پیش‌بینی ما این است که بخشی از این طیف (نه همه آنها) چون مامورند، «نمی‌توانند» آدرس غلط ندهند و به رویکردی که تاکنون داشته‌اند،ادامه خواهند داد.ماهیت وجودی آنهاچون با«غرب» تعریف شده، راه‌حلی جزآنچه به فاجعه برجام ختم شد، نمی‌شناسند. باتوجه به تدبیر حضرت امام (ره):«مااز شر رضاخان ومحمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان غرب وشرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت،اینان برپا دارندگان سلطه ابر قدرت ها هستند وسرسپردگانی هستندکه با هیچ منطقی خلع سلاح نمی شوندوهم اکنون با تمام ورشکستگی هادست ازتوطئه علیه جمهوری اسلامی وشکستن این سد عظیم الهی بر نمی دارند صحیفه امام ج15ص446» آن منافق های غربگرامی‌گویند، باید صنعت موشکی‌مان را نابود یا تضعیف کنیم،سطح توانایی هسته‌ای‌مان را به دوران برجام برسانیم، کمک به متحدانمان را متوقف و آنها را بفروشیم، عضو FATF شویم تاغربی‌هابرخی ازتحریم‌هایمان را بردارند ودراین صورت اوضاع سروسامان می‌یابد.آنهانه به تلویح که به تصریح می‌گویند ، آمریکا همه دنیاست! اما دیدیم که، تمام این اتفاقات خوب اقتصادی و غیراقتصادی رخ داده‌اند در حالی که هم موشک‌های‌مان را ....،هم هایپرسونیکمان راساخته وآزمایش کرده‌ایم،به متحدانمان کمک کرده‌ایم،اسرائیل رابه «مرگ»نزدیک کرده‌ایم، هم توانایی‌های هسته‌ای‌مان را محکم چسبیدهایم.
اما کلام اخر...علمای اخلاق می‌گویند، وقتی فردی تصمیم می‌گیرد راه صواب را برگزیند، باید آماده هجوم شیاطین باشد چرا که ماموریت شیاطین در چنین لحظاتی سنگ‌اندازی در مسیر این فرد است. هرچه این فرد دراین مسیر بیشتر باقی بماند و به مقصد و هدف نزدیک‌تر شود، هجوم و سنگ‌اندازی‌ها شدیدتر و شیطانی‌تر خواهد شد! اما در هر حال فرجام خوشی در انتظار این فرد است! لذا مشاهده می شود شیاطین( اولین سنگ اندازی را) وابستگی وبردگی فرا مدرن ملت شریف وبزرگوارراباتلقین به غرب وامریکای جنایتکاررقم میزنند.

 

گردآوری بسیجی پیشکسوت محمد صادقی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.