پنجشنبه 16 شهریور 1402 | 10:42
شکست رسانه‌های غربی در سانسور راهپیمایی اربعین
انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به برگزاری گسترده و پرشکوه راهپیمایی تحت فشار شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف مردمی آن هم بعد از روز‌ها بایکوت عامدانه خبری این همایش بزرگ مسلمانان چیزی جز نشان از شکست و ناکامی رسانه‌های غربی با خود به همراه ندارد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم ایران و عراق به همراه مردم مسلمان کشور‌های منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه، یمن و ... تحت عنوان راهپیمایی اربعین حسینی نشان از شکل‌گیری محور مقاومتی جدید و عظیم در برابر دنیای غرب و استکبار جهانی دارد. موضوعی که در وهله نخست خبری بد و ناگوار برای رژیم صهیونیستی است و در نگاه بعدی این پیام راسخ و استوار را به دنیای غرب می‌دهد که دنیای اسلام با قدرت و توانی بی‌نظیر و قابل توجه در برابر تجاوز‌ها و زیاده خواهی آن‌ها ایستاده است.

 

اما آن چیزی که موجب شده تا راهپیمایی اربعین حسینی مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته و از آن طرف هم با بایکوت رسانه‌های غربی و استکباری روبرو شود نوع عملکرد و کارکرد این راهپیمایی در گردهم آوردن میلیون‌ها مسلمان در جغرافیایی محدود است که می‌تواند در آن واحد قدرت بسیار بزرگ و عظیم را ایجاد کند. زیرا پس از اینکه راهپیمایی‌های اربعین حسینی در عراق برگزار شد دنیای غرب خود را در برابر جبهه‌ای بزرگ و واحد از مسلمانان دید که دیگر نمی‌تواند به حق و حقوق آن‌ها تجاوز کرده و نسبت به آن‌ها ظلم و ستم کند.

موضوع بسیار مهم و اساسی دیگری که نگرانی و هراس دنیای غرب را برانگیخته تعداد حاضران در این راهپیمایی عظیم است. زیرا هرچه میزان مردم مشارکت کننده در رویدادی بالاتر باشد به همان نسبت نیز این رویداد از ارزش و اعتبار بیشتر و بالاتری برخوردار خواهد بود. در واقع در حوزه‌های بزرگی و دربرگیری که دو عنصر بسیار مهم و تعیین کننده در انتشار اخبار و وریداد‌ها هستند شاهد هستیم که راهپیمایی اربعین حسینی ضمن اینکه تمامی مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی را دربرمی‌گیرد با مشارکت قابل توجه و چشمگیر میلیون‌ها مسلمان نیز برگزار می‌شود.

 

در حقیقت همین عوامل بزرگی و دربرگیری است که دنیای غرب را تحت تاثیر خود قرار داده است. زیرا کمتر رویدادی را در دنیای غرب و حتی آمریکا می‌توان مشاهده کرد که با حضور میلیونی انسان‌ها برگزار شده و شرکت کنندگان در آن از کشور‌های مختلفی در این مراسم‌ها شرکت کنند.

بر این اساس است که مشاهده می‌کنیم تمامی رسانه‌های زنجیره‌ای غربی با هماهنگی و دستوراتی که از لابی‌های پشت پرده و بازیگر اصلی که سیاست‌های دنیا را طراحی و اجرا می‌کنند دستور گرفتند تا همه به صورت کامل مراسم ارهپیمایی اربعین حسینی را بایکوت رسانه‌ای کرده و اخبار و گزارش‌هایی که پیرامون آن تولید می‌شود را منعکس نکنند.

 

اما در آن سوی میدان نیز شاهد هستیم که کشور‌های اسلامی به خصوص کشور‌های محور مقاومت شامل جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه و لبنان با دراختیار داشتن رسانه‌های مطرح و بین‌المللی در شرایطی که رسانه‌های غربی اقدام به بایکوت راهپیمایی اربعین کردند، با تولید و پخش انواع و اقسام اخبار، گزارش‌های خبری و همچنین گزارش‌های تصویری از این رویداد آئینی بزرگ مسلمانان با رسانه‌های غربی به مبارزه برخواستند.

حال موضوع بسیار مهم و تعیین کننده در این جنگ رسانه‌ای این بود که رسانه‌های فعال و تاثیرگذار کشور‌های محور از نخستین روز‌های آغاز راهپیمایی اربعین حسینی با پوشش زنده و لحظه به لحظه این راهپیمایی، روند حرکت مردم مسلمان جهان از کشور‌های خود را به سمت عراق و کربلا اطلاع رسانی کردند و به این صورت بود که رسانه‌های غربی نیز پس از چندین روز انفعال مجبور شدند تا خیلی آهسته و البته کمرنگ به موضوع راهپیمایی اربعین در عراق بپردازند.

 

در حقیقت می‌توان گفت با فعالیت مفید و موثر رسانه‌های کشورهایی، چون ایران، عراق، سوریه، لبنان و حتی برخی از رسانه‌های کشور‌های عربی و اسلامی شاهد شکل گیری نبردی در میدان رسانه‌های جهان پیرامون پوشش و پرداختن به راهپیمایی اربعین حسینی بودیم که برنده اصلی این نبرد رسانه‌های محور مقاومت و بازنده اصلی آن نیز رسانه‌ای دنیای غرب بودند.

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که راهپیمایی اربعین حسینی یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین رویداد‌های مسلمانان است که همه ساله با حضور میلیون‌ها مسلمان شیعه و سنی در کشور عراق و با همکاری و همیاری جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و از نقش و جایگاه بسیار مهمی در تشویق و ترغیب مردم سایر کشور‌ها و ادیان توحیدی دیگر به پیوستن به دین مبین اسلام دارد و ابعاد مختلف این رویداد آنقدر وسیع و گسترده است که همواره تلاش همه ساله رسانه‌های غربی نیز برای بایکوت و سانسور اخبار و وقایع آن با شکست و ناکامی روبرو می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.