پنجشنبه 16 شهریور 1402 | 10:59
وقتی امام حسین علیه‌السلام در میان ما نیست از چه چیزی دفاع کنیم؟
شهید مصطفی ردانی‌پور در سخنانی به وظیفه شیعیان پس از واقعه عاشورا اشاره کرده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، همواره فرماندهان و رزمندگان به سالار شهیدان اقتدا می‌کردند و ایشان را سرلوحه خود قرار می‌دادند و در مسیر حق با دشمنان در عرصه نبرد مبارزه می‌کردند.

اکنون‌که در ایام منتهی به اربعین ابا عبدالحسین و یاران بزرگوارشان قرار گرفته‌ایم، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اقدام به انتشار صوتی از سردار شهید مصطفی ردانی‌پور در تاریخ ۳ مرداد سال ۱۳۶۱ در جمع رزمندگان پایگاه شهید مدنی لشکر ۸ نجف اشرف در حین اجرای عملیات رمضان کرده است که به قسمتی از زیارت عاشورا اشاره دارد و سعادتمندی رزمندگان را راه امام حسین برمی‌شمارد.

 

در این صوت می‌شنویم:

ما شعارمان این است به امام حسین (ع) این را گفتیم «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولیٌ لمن والاکم و عدوٌ لمن عاداکم الی یوم القیامه» امام حسین (ع) به زبان ساده شما امام ما هستید، ما شیعه شما هستیم، ما صلح می‌کنیم با کسی که با شما سازش داشته باشد یعنی کسی که مرام و روش و عقیده شما را احترام می‌گذارد و در آن مسیر قرار بگیرد و می‌جنگیم با کسی که با شما بجنگد.

الآن شخص و وجود مقدس امام حسین (ع) که در میان ما نیستند از نظر ظاهر، مرام حسین در بین ما است و ما از مرام حسین دفاع می‌کنیم و می‌جنگیم با کسانی که مخالف با مرام حسین هستند و سازش می‌کنیم با کسانی که در مسیر حسین هستند. پس صلح ما آن وقتی است که به کربلا برسیم و صلحمان با حسین است نه با یزید. «یا لیتنی کنت معکم فافوز معکم» ای‌کاش ما با شما بودیم تا با شما سعادتمند می‌شدیم در روز عاشورا الآن میدان عمل است.

 

درباره شهید

شهید مصطفی ردانی‌پور از فرماندهان روحانی حاضر در دفاع مقدس بود که برادرش را نیز در عملیات فتح‌المبین فروردین سال ۱۳۶۱، از دست داد و در همین عملیات دستش به خاطر شدت جرحت معلول شد. او دوران نقاهت را به سر می‌برد که به محض شنیدن آغاز عملیات بیت‌المقدس با دست گچ گرفته به جبهه رفت. شهید ردانی‌پور همچنین در عملیات رمضان، فرماندهی قرارگاه فتح سپاه را بر عهده داشت که چند یگان رزمی سپاه را اداره می‌کرد.

شهید ردانی‌پور در عملیات‌های زیادی حاضر بود تا اینکه سرانجام در عملیات والفجر ۲، ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران، به شهادت رسید.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.