پنجشنبه 31 فروردین 1396 | 08:27
گزارش فارس از آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
گزارش فارس از آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
استقبال بالای مردم، اجرای نمایشی با موضوع استکبارستیزی و اجرای تواشیح بازماندگان فاجعه منا از جمله بخش‌های افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس،  آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعدازظهر  چهارشنبه 30 فروردین‌ماه 1396 و با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به همراه نمایندگان 83 کشور جهان و جمعی از اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی در مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار شد. البته قرار بود افتتاحیه این رقابت‌ها با حضور رئیس جمهور باشد که به دلیل سفر به مناطق سیل‌زده حضور نیافت و به دادن پیامی برای مسابقات بین‌المللی قرآن اکتفا کرد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز و پس از وی حجت‌الاسلام محمدی طی سخنانی برگزاری 5 مسابقه بین‌المللی را از دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: در کنار برگزاری مسابقاتی با این گستردگی برنامه‌های جانبی مختلفی هم برگزار می‌شود که همایش پژوهش‌های قرآنی از جمله آنها است و در این همایش تا 100 مقاله از 20 کشور جهان با موضوع قرآن و فرهنگ انقلاب ارسال شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه قرآن در کنار مسابقات خبر داد و گفت:‌ در کنار برگزاری این رقابت‌ها نمایشگاهی با 18 محور که مهم‌ترین آنها موضوعات استکبارستیزی،‌ سبک زندگی قرآنی و شهدای قرآنی برگزار خواهد شد. خدا را شاکریم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این رقابت‌ها در کمال امنیت و آرامش برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، استقبال بالای عموم مردم از آیین افتتاحیه به حدی بود که سالن مسابقات کاملاً پر از جمیعت و افراد زیادی هم پشت درب‌ها مانده بودند. همچنین حضور اساتید و چهره‌های قرآنی در افتتاحیه مسابقات پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود و البته به دلیل استقبال بالا از مسابقات و عدم پیش‌بینی محلی برای استقرار این عزیزان برخی از چهره‌ها سراپا مانده بودند.

حضور رسانه‌های مختلف از قبیل رسانه‌های تصویری، مکتوب و دیجیتال در افتتاحیه مسابقات بسیار پررنگ‌ بود و امید است این فعالیت رسانه‌ها تا پایان مسابقات هم ادامه داشته باشد.

البته در کنار سالن مسابقات فضایی به عنوان ستاد خبری در نظر گرفته شده که هنوز در ستاد خبری امکانات ارسال خبر نظیر کامپیوتر و اینترنت برای خبرنگاران نصب نشده و اصحاب رسانه برای ارسال خبر با مشکل مواجه بودند.

اجرای نمایشی با موضوع استکبارستیزی و افروخته شدن آتش جنگ در منطقه و کشتار مسلمانان در سوریه، یمن و فلسطین از جمله بخش‌های آیین افتتاحیه بود که این نمایش به وسیله سیستم مدرن تصویری و همین‌طور اجرا در صحنه به شکل زیبایی برای حاضران پخش شد. همچنین در خلال اجرای این نمایش سخنان رهبر معظم انقلاب با همین موضوع و روشنگری در خصوص نقشه‌های استکبار برای نابودی جهان اسلام در سالن مسابقات پخش شد که این سخنان به زبان انگلیسی زیرنویس می‌شد.

اجرای گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن باقرالعلوم استان خوزستان از دیگر برنامه‌های آیین افتتاحیه مسابقات بود که یاد و خاطره شهدای قرآنی فاجعه منا خصوصاً شهیدان فؤاد مشعلی، امین باوی و سعید سعیدی‌زاده را برای اهالی قرآن زنده کرد. البته 2 تن از بازماندگان این فاجعه یعنی سیدمعین موسوی و ناصری در این گروه حضور داشتند. 

در کنار سالن مسابقات نمایشگاهی برپا شده که در آن تصاویری از برگزیدگان 33 دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و شهدای قرآنی خصوصاً شهدای فاجعه منا نصب شده است. البته غرفه‌های دیگری هم از جمله غرفه مرکز طبع و نشر مشغول فعالیت هستند و برخی غرفه‌ها هم هنوز راه‌اندازی نشده است.

به گزارش فارس، این رقابت‌ها از صبح فردا به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد. البته قرار بود بخشی از مرحله مقدماتی مسابقات امروز برگزار شود که به دلیل حضور رئیس مجلس و تدابیر امنیتی این اتفاق رخ نداد و باید دید برگزارکنندگان مسابقات چه زمانی مرحله مقدماتی را برگزار خواهند کرد.

تلاوت حامد ولی‌زاده نفر اول مسابقات دوره گذشته در افتتاحیه امسال موضوعی بود که طی روزهای اخیر در بین اهالی قرآن و در فضای مجازی بحث‌های مختلفی را به پا داشت و با وجود اینکه اعلام شد ولی‌زاده در افتتاحیه تلاوت می‌کند این اتفاق رخ نداد.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.