دوشنبه 29 خرداد 1396 | 12:18
واکنش آیت الله جاودان به سخنان اخیر روحانی/ این اظهارات یک دروغ تاریخی است
واکنش آیت الله جاودان به سخنان اخیر روحانی/ این اظهارات یک دروغ تاریخی است
اخیراً آقایی گفته‌است: «امیرالمؤمنین مبنای ولایت و حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم می‌داند؛ این یک دروغ تاریخی است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت الله جاودان  در مراسم احیا شب بیست و سوم ماه رمضان با اشاره به صحبت های اخیر حسن روحانی گفت: اخیراً آقایی گفته‌است: «امیرالمؤمنین مبنای ولایت و حکومت را نظر مردم و انتخاب مردم می‌داند. لمن ولّیتموا امرکم، گفت که هر کس که شما او را به عنوان ولیّ خودتان و رهبر جامعه برگزینید من هم اطاعت می‌کنم»

 

او ادامه داد: این، یک دروغ تاریخی است و اصل این نقل در تاریخ طبری است و سند این حرف به یک فرد مجهول الهویة و شاید یک فردی از دشمنان اهل بیت (بحث رجالی مفصل دارد) می‌رسد!

 

آیت الله جاودان همچنین گفت: اتفاقاً اولین حکومت اسلامی بعد از پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌و‌آله‌وسلّم را امیرالمؤمنین علیه‌السلام تشکیل داد. در حکومت اسلامی مردم باید با حاکم بیعت کنند. بیعت؛ یعنی قول به اطاعت. در حکومت اسلامی مردم باید بیایند. در آن زمان هم مردم به خانهٔ ایشان رفتند و ایشان فرمودند که بیعت باید در مسجد (در حضور همهٔ مردم) صورت گیرد و تمام مردم به جز تعداد انگشت‌شماری با ایشان بیعت کردند.

 

ایشان در خاتمه اشاره کردند: اما امام را مردم نباید انتخاب کنند! انتخاب برای زمان ماست! امام را خدا انتخاب می‌کند. اگر مردم سمت آن امامی که خدا او را معین کرده، رفتند، سعادتمند می‌شوند. اگر هم نرفتند، خودشان ضرر می‌کنند. در بحث امامت فقط یک انتخاب وجود دارد. مانند همین نماز؛ خدا نماز را واجب کرده‌است. حال هر کسی مختار است که نماز را بخواند یا نخواند.

 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.