یکشنبه 26 آذر 1391 | 06:48
موج بلند اعتراض و تظاهرات ديروز منامه
20 ماه مقاومت در بحرين
20 ماه مقاومت در بحرين
مردم بحرين در تظاهرات گسترده منامه تاكيد كردند: مبارزه تا سرنگوني آل خليفه ادامه خواهد يافت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "مردم بحرين در تازه ترين دور از اعتراضات گسترده خود در بيستمين ماه مقاومت عليه آل خليفه اعلام كردند كه انقلاب 14 فوريه، انقلابي نيست كه با سركوب خاموش شود.
براساس اين گزارش رژيم سركوبگر آل خليفه كه طي 20 ماه گذشته در مقابل سكوت مجامع بين المللي به وحشيانه ترين شكل ممكن، مردم مظلوم بحرين را سركوب كرده است، به لطف حضور نظاميان آمريكا در اين كشور و اعزام نيروهاي نظامي سعودي به بقاي خود ادامه داده است.
آل خليفه كه بحريني نيستند و از اعراب نجد هستند، طي سال هاي اخير تلاش كردند تا تركيب جمعيتي را در بحرين برهم بزنند و در اين راستا بسياري از افراد چادرنشين باديه عربستان را به عنوان شهروند در كشور جا زده اند، اما توطئه آنها همچنان با شكست روبرو شده است و تاكنون موفق نشده اند تركيب جمعيتي را تغيير دهند.
در تظاهرات گسترده روز جمعه كه به دعوت احزاب و گروه هاي مخالف دولت بحرين برگزار شد، هزاران بحريني شعار «اي كه ملت ما را كشتي، كناره گيري كن، كناره گيري كن، ما به عقب باز نخواهيم گشت و به خانه ها بر نمي گرديم، اي دزدان از غارت و چپاول بحرين دست برداريد» سر مي دادند كه منظور آنها پادشاه، نخست وزير و عموي پادشاه خليفه بن سلمان آل خليفه بود.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شاهدان عيني در اين تظاهرات كه از «ميدان الشاخوره» تا «ميدان سار» به طول چندين كيلومتر ادامه داشت، به دليل پايان قانون ممنوعيت تظاهرات و تجمع در هفته گذشته بدون دخالت پليس و نيروهاي امنيتي به صورت مسالمت آميز پايان يافت.
در پايان اين تظاهرات گسترده، شركت كنندگان كه بيشتر آنها را شيعيان تشكيل مي دادند با صدور بيانيه اي تاكيد كردند: به هيچ وجه نمي توان باخواست ملت بازي كرد يا از آن شانه خالي كرد و رژيم آل خليفه بايد مطالبات بر حق ملت را عملي كند.
شركت كنندگان همچنين تاكيد كردند: تا زماني كه خواسته هاي ملت بحرين محقق نشود، سخن گفتن از گفت وگوي ملي و يا موفقيت اصلاحات، دروغي بيش نيست.
مخالفان بحريني همچنين در بيانيه خود متذكر شده اند: ما خواستار كشوري پيشرفته هستيم كه خواسته هاي همه گروه ها در آن محقق شود و با شهروندان عادلانه و براساس حقوق مساوي رفتار شود.
بحرين به عنوان ميزبان ناوگان پنجم دريايي آمريكا در منطقه خليج فارس از دو سال گذشته تاكنون شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده اي است و خاندان حاكم آل خليفه ضمن كمك گرفتن از نيروهاي نظامي شوراي همكاري خليج فارس به ويژه عربستان سعودي، براي پايان دادن به قيام مردمي به مدت بيش از دو ماه حكومت نظامي اعلام كرد. به عقيده ناظران سياسي منطقه، آمريكا نگران آن است كه در صورت پيروزي انقلاب مردمي بحرين واشنگتن ديگر جايگاهي در اين كشور حوزه خليج فارس نخواهد داشت.
بزرگداشت شهدا
اين تظاهرات در حالي برگزار شد كه مردم بحرين خود را براي برگزاري تظاهرات بزرگتري تحت عنوان روز شهدا در 17 دسامبر (27 آذر) آماده مي كنند، تا بار ديگر با صداي بلند مخالفت خود را با ادامه حاكميت رژيم ديكتاتور آل خليفه به جهانيان اعلام كنند.
دكتر سعيد شهابي از فعالان قيام مردمي بحرين گفت: از سال 1994 ميلادي روز 17دسامبر توسط مردم بحرين به عنوان روز شهدا گرامي داشته مي شود و مراسم امسال كه در آستانه دو سالگي قيام مردم بحرين عليه آل خليفه است، رنگ و بوي ديگري خواهد داشت.
اين گزارش حاكي است در روز 17 دسامبر سال 1994 ميلادي در جريان اعتراضات گسترده مردمي در بحرين دو تن از جوانان به نام هاي «هاني الخميس» و «هاني الوسطي» به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي كشته شدند و اكنون 18 سال است كه اين روز به عنوان روز شهدا گرامي داشته مي شود.
همچنين در جريان اعتراضات دو ساله اخير در بحرين بيش از 100 نفر از مردم از جمله زنان و كودكان به ضرب گلوله، گازهاي سمي و اشك آور و ضرب و شتم و زندان قرباني شده و به خيل شهدا پيوسته اند، اما اين اعتراض ها تاكنون خاموش نشده است.

 

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.