یکشنبه 27 اسفند 1391 | 11:21
شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته:
خاك بحرين جاي مزدوران آل سعود نيست
خاك بحرين جاي مزدوران آل سعود نيست
روحاني برجسته مخالف رژيم آل خليفه خواستار خروج نيروهاي اشغالگر سعودي از بحرين شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"به گزارش شبكه خبري «العالم»، «شيخ عيسي قاسم» طي سخناني با اشاره به دومين سال ورود نيروهاي اشغالگر سعودي تحت پوشش «سپر جزيره»، از رژيم آل سعود خواست تا با تجديدنظر در اين اقدام اشتباه، نظاميان خود را از بحرين خارج كند.
براساس اين گزارش، روحاني برجسته بحريني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بحرين، ادامه اقدامات خشونت آميز و سركوبگرانه آل خليفه و آل سعود را عليه كساني كه تنها خواستار آزادي و حقوق مشروع خود هستند، سبب تشديد بحران و وخامت بيشتر اوضاع كشور قلمداد كرد.
شيخ عيسي قاسم گفت: روز ورود ارتش اشغالگر سعودي به بحرين، روزي سياه در تاريخ اين كشور و منطقه و بلكه تاريخ امت اسلامي است.
مخالف برجسته رژيم آل خليفه همچنين خواستار توقف خونريزي و سركوب در بحرين و پاسخ به خواسته هاي مردم اين كشور شد و افزود: تغييرات و اصلاح سياسي تنها راه حل خروج از بحران موجود است و نبايد در اين راه تاخيري روي دهد.
اين در حالي است كه در سالگرد اشغال بحرين از سوي نيروهاي نظامي موسوم به سپر جزيره هزاران بحريني اقدام به راهپيمايي به سوي ميدان لوءلوء در مركز منامه (پايتخت) كردند.
به گفته شاهدان عيني، پليس و نيروهاي امنيتي روز جمعه به هزاران تن از تظاهركنندگان بحريني كه تلاش داشتند خود را به سوي مركز منامه برسانند حمله و با استفاده از گلوله، گاز سمي و اشك آور آنها را متفرق كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهاي مرگ بر آل خليفه و مرگ بر آل سعود بر مخالفت شديد خود با دخالت هاي عربستان سعودي در امور بحرين تاكيد كردند.
از سوي ديگر رژيم بحرين در راستاي تلاش براي سرپوش گذاشتن بر جنايات خود عليه مردم معترض و انقلابي اين كشور، از ورود يكي از مدافعين برجسته حقوق بشر به منامه به منظور آگاهي از اوضاع حقوق بشر اين كشور جلوگيري كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «الوسط» بحرين، «بريان دولي» مدير برنامه مدافعان حقوق بشر در سازمان «اول حقوق بشر» گفت: وزارت حقوق بشر بحرين از موافقت خود براي اجازه به من به منظور سفر به بحرين صرفنظر كرد.
به گفته اين فعال حقوق بشر، رژيم آل خليفه تاكنون 4 بار از ورود وي به منامه جلوگيري و از ارائه هرگونه توجيهي خودداري كرده است.
قيام مردمي 14 فوريه بحرين كه به صورت مسالمت آميز آغاز شده است تاكنون با سركوبگري هاي رژيم آل خليفه به شهادت 60 تن از جوانان، زنان و كودكان و مجروحيت صدها نفر انجاميده است.
معترضان بحريني كه شيعه هستند، اصلاحات سياسي و رفع تبعيض در اين كشور را خواستارند و طي دو سال گذشته تاكنون بر اين درخواست خود پافشاري كرده اند.
رژيم آل خليفه با كمك گرفتن از نيروهاي سركوبگر سعودي در سال 2011 سركوب خونين معترضان را آغاز و با زير پا گذاشتن تمامي موازين حقوقي و انساني به خواسته هاي مردمي بي توجهي كرده است.
همچنين بحرين كه به عنوان يكي از پايگاه هاي مهم دريايي ارتش آمريكا به شمار مي رود با ارائه كمك هاي اطلاعاتي و ارسال ابزار سركوب توانسته است رژيم آل خليفه را سرپا نگه دارد.
ولي به گفته تحليلگران سياسي منطقه عمر رژيم آل خليفه با وجود همه اين كمك ها كوتاه است.

انتهای خبر/

کیهان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.