پنجشنبه 29 فروردین 1392 | 09:08
عضو جریان «العمل الاسلامی» بحرین:
همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند؛ تحولات منطقه، « بیداری اسلامی» است نه چیز دیگر
همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند؛ تحولات منطقه، « بیداری اسلامی» است نه چیز دیگر
دکتر راشد الراشد گفت: قیام‌های منطقه را همان‌طور که امام خامنه‌ای به ‌عنوان بیداری اسلامی یاد کردند ما نیز منشأ این تحولات را اسلام می‌دانیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"دکتر راشد الراشد روز چهارشنبه در مدرسه عالی شهید مطهری در نخستین نشست از سلسله نشست‌های بیداری اسلامی که توسط بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی از رهبران انقلاب اسلامی و مردمی بحرین و عضو جریان العمل اسلامی است که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مبارزه علیه رژیم مستبد آل خلیفه کرده است.


دکتر راشد الراشد ابتدا با خوشحالی از اینکه در مدرسه عالی شهید مطهری و در جمهوری اسلامی ایران سرزمینی که سرآغاز بیداری اسلامی می‌باشد حضور پیدا کرده سخن خود را آغاز کرد.


وی صحبت‌های خود را در دو محور تصریح کرد: محور اول بیدار اسلامی و ماهیت اسلامی آن، محور دوم انقلاب اسلامی و مردمی بحرین و چالش‌های رودروی آن.


دکتر راشد با اشاره به گذشت دو سال از قیام‌های مردمی در منطقه که به دنبال مطالبه حقوق خود بر علیه دیکتاتورهای فاشیزم به وقوع پیوسته است این سوال را مطرح کرد که چرا مردم در طول نیم‌قرن گذشته این حقوق را خواستار نشده بودند و چه علتی باعث شد که ناگهان در دو سال پیش این تحول عظیم رخ دهد.


وی وقوع این قیام‌های حقیقی را ایستادگی و مقاومت و تثبیت موقعیت جمهوری اسلامی ایران پس از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: ملت‌های مسلمان منطقه بعد از مشاهده تحقق «ما می‌توانیم» امام خمینی (ره) و به ثمر نشستن اندیشه‌های زلال دینی و الهی او این روحیه را از ایرانی‌ها وام گرفتند و در پی حقوق خود به پاخواستند. ده‌ها سال حکام دیکتاتور توسط علمای درباری فرهنگ اطاعت از حکومت و عدم مردم‌سالاری را بر ملت‌ها خوراندن و از غفلت مردم سوءاستفاده‌ها کردند اما در 15 خرداد سال 1342 امام خمینی با فرمان ضدکاپیتالیسم و مصونیت قضایی‌ امریکایی‌ها سرآغاز تحولی بزرگ در جوامع بشری شد که نخست از ایران آغاز شد و با صدور این فرهنگ و الهام گرفتن سایر ملل استبدادستیزی و استکبار ستیزی فرهنگ و جریان حاکم در سراسر جهان خواهد شد.


دکتر راشد الراشد همچنین در پایان سخنان خود در محور نخست خاطرنشان کرد: خیلی‌ها سوال می‌کنند که تحولات منطقه از جمله مصر و تونس و سایر کشورها بیداری اسلامی است یا خیر؟ چرا که عده‌ای این قیام‌ها را صرفا جنبش‌هایی علیه رژیم‌های دیکتاتور تصور می‌کنند و اعلام می‌کنند و این در حالی است که ما همان‌طور که امام خامنه‌ای از ابتدا اعلام کردند و به‌عنوان بیداری اسلامی از این حرکات یاد کردند با استدلالاتی و دلایلی منشأ این تحولات را اسلام می‌دانیم چرا که همه این قیام‌ها از میادینی همچون نمازهای جماعت، نمازهای جمعه و مساجد حرکت خود را آغاز کرده است و حضور بانوان با حجاب اسلامی هم مزید بر این علت است از سوی دیگر بعد از سقوط دیکتاتورها مردم به حمایت از جریان‌های اسلامی روی آوردند، از جمله تحولات تونس و مصر و نه به گرایش‌های سکولار و غیراسلامی.


این عضو جنبش العمل اسلامی در محور دوم از بیانات خود از حجم سنگین جنایات جنگی نسل‌کشی‌ها و خونریزی‌ها، تخریب مساجد، هتک حرمت به نوامیس و اشغال کشور کوچک خود توسط نیروهای اشغالگر آل سعود گفت: غریب به دو سال است که خواهران و برادران شما هر روز در 30 شهر در سراسر بحرین علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود شعار سرمی‌دهند و در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند حدود 40 سال قبل بحرین جزو لاینفک و چهاردهمین استان ایران بود و بین مردم ایران و بحرین نه مرز و نه گمرکی بوده و روابط تاریخی فرهنگی، مذهبی و خانوادگی در بینشان برقرار بوده.


وی ادامه داد: قریب به 20 درصد از مردم بحرین ایرانی تبار‌اند و اغلب گذرنامه و شناسنامه بحرینی و ایرانی داشتند و هنوز هم اینها را دارند اما با توطئه‌های انگلیس این جدایی حاصل شد.


دکتر راشد در ادامه افزود: اولین بار است که در کشور بحرین لشکرکشی و غارت توسط نیروهای اشغالگر بیگانه و نیروهای سپر جزیره رخ می‌دهد و این خلاف قوانین و حقوق ملت‌هاست؛ دخالت نظامی در کشورها باید با اجازه سازمان ملل و شورای امنیت حاصل شود اما در بحرین با چراغ‌سبز امریکا و به درخواست آل خلیفه این دخالت نظامی اتفاق افتاد و هجوم به میدان لولو و سرکوب تجمعات، تخریب بیش از 40 مسجد، حسینیه‌ها، تعداد زیادی از قبور اولیا و امامزادگان و آتش کشیدن کتاب قرآن کریم ره‌آورد این دخالت غیرنظامی بوده است.


وی خطاب به حضار گفت: مطمئنا شما دوست دارید از وضعیت کنونی انقلاب در بحرین با خبر شوید و من به شما می‌گویم که کماکان مردم در صحنه‌اند و با مقاومت مبارزه را ادامه می‌دهند و هر روز در تعداد زیادی از شهرهای بحرین‌ تظاهرات می‌شود.


وی همچنین به سانسور تبلیغاتی غربی‌ها اشاره کرد و گفت: دولت‌های امریکا، انگلیس،‌فرانسه و آل سعود با تمام توان خود از خبررسانی وضعیت موجود در بحرین امتناع می‌روزند و مانع از آن می‌شوند که سخن به حق ملت بحرین به گوش جهانیان برسد.


دکتر راشد الراشد در پایان با اشاره به استفاده از سلاح برای مبارزه علیه رژیم حاکم اظهار داشت: بحرین کشوری کوچک است که دور تا دور آن دریاست و با جمعیتی کمتر از یک میلیون به صلاح ما نیست که از سلاح استفاده کنیم و ملت مظلوم بحرین با فریادهای الله اکبر و حضور در میادین و خیابان‌ها تا کنون در ابلاغ پیام خود به جهانیان موفق‌تر عمل کرده‌اند و امروز جهانیان آل خلیفه و آل سعود را بهتر می‌شناسند اما اگر این نسل‌کشی‌ها و جنایات همچنان ادامه داشته باشد شاید روزی تصمیممان بر مبارزه صلح‌آمیز با طاغوت آل خلیفه تغییر کند.


در پایان در دکتر راشد الراشد ضمن قدردانی از طلاب و بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری دیدار آنها در بحرینی آرام با عنوان کشوری برادر را از خداوند منان درخواست کرد.

انتهای خبر/

خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.