شنبه 14 اردیبهشت 1392 | 10:17
برگزاری تظاهرات در بحرین و درخواست برای آزادی زندانیان
برگزاری تظاهرات در بحرین و درخواست برای آزادی زندانیان
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات خواستار آزادی فوری فعالان طرفداران دموکراسی شدند که توسط رژیم حاکم آل‌خلیفه بازداشت شده‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  معترضان در طول این تظاهرات که در روستایی در نزدیکی منامه پایتخت بحرین برگزار شد، در حالی که شعار زندانیان را آزاد کنید، سر می‌دادند، تصاویری از افرادی که بازداشت شده را در دست داشتند.

این تظاهرات، توسط کمیسیون جوانان انقلابی ۱۴ فوریه، سازماندهی شده بود.

خیزش مردم بحرین در اواسط فوریه سال ۲۰۱۱، آغاز شد، زمانی که مردم این کشور با الهام از انقلاب مردمی که منجر به سقوط دیکتاتورها در مصر و تونس شد، تظاهرات گسترده‌ای را در بحرین برگزار کردند.

دولت بحرین بلافاصله به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز پرداخته و نیروهای اتحادیه عرب به رهبری عربستان سعودی متشکل از نیروهای کشورهای همسایه را فراخوانی کرد.

ده‌ها نفر از مردم در این سرکوب‌ها کشته شدند و نیروهای امنیتی صدها نفر از جمله پزشکان و پرستاران را به اتهام درمان انقلابیون مجروح، دستگیر کردند.

یک گزارش که توسط کمیسیون مستقل تحقیق بحرین در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد، حاکی از این بود که رژیم آل خلیفه از نیروی بیش از حد در سرکوب معترضان استفاده کرده است و منامه را به شکنجه فعالان سیاسی، سیاستمداران و معترضان متهم کرد.

مردم بحرین می‌گویند که تظاهرات خود را تا زمان رسیدن به خواسته‌های خود از جمله استقرار یک دولت منتخب دموکراتیک ادامه خواهند داد.

منبع پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.