یکشنبه 9 تیر 1392 | 10:19
پلیس ترکیه بار دیگر با معترضان در میدان تقسیم درگیر شد
پلیس ترکیه بار دیگر با معترضان در میدان تقسیم درگیر شد
پليس ترکيه به معترضاني که به رغم سرکوب، بار ديگر در اعتراض به سياست‌هاي دولت در ميدان تقسيم استانبول تجمع کرده بودند، حمله‌ور شد.

 

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

پليس ترکيه براي متفرق کردن هزاران معترضي که روز شنبه (۲۹ ژوئن، ۸ تير) به منظور بزرگداشت قربانیان اعتراضات اخير به ميدان تقسيم بازگشته بودند، از گاز اشک آور و ماشين آب‌پاش استفاده کرد.

برنامه‌های کوتاه ويدئويي بخش‌هايي از درگيري پليس با معترضان را به تصوير کشيده‌اند. نيروهاي امنيتي در جريان اين اعتراضات چندين معترض را بازداشت کردند.

اين اعتراضات به رغم تدابير شديد امنيتي و حضور گسترده پليس و يک روز پس از کشته شدن يک معترض و زخمي شدن چند تن ديگر در استان عمدتا کردنشين دياربکر در جنوب شرق ترکيه، برگزار شد.

ناآرامي در ترکيه بعد از اين آغاز شد که پليس اين کشور ۳۱ مي به تحصن کنندگان در پارک گزي حمله کرد. اين تحصن در اعتراض به پروژه تخريب پارک گزي برگزار شده بود.

چندين معترض در جريان خشونت نيروهاي دولتي عليه معترضان صلح‌جو که رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه، آن‌ها را افراطيون مورد حمايت خارجيان و تروريست مي‌نامد، کشته شدند.

اوايل روز شنبه، هنرمندان، خبرنگاران و نويسندگان ترکيه با درج آگهي تمام صفحه در برخي از روزنامه‌ها، اردوغان را از به‌کارگیری زبان تفرقه‌انگیز برحذر داشتند.

فعالان ترکیه در اين آگهي فضای حاکم بر ترکیه را فضای «سرخوردگی و نفرت» دانسته و تصریح کرده‌اند: «نگرانيم. لفاظی "شما مقابل ما" فضای دو قطبی جامعه را تشدید می‌کند.»

منبع پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.