دوشنبه 10 تیر 1392 | 07:47
توجیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه توسط انگلستان
 توجیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه توسط انگلستان
لندن - جواد فیروز نماینده سابق جمعیت وفاق مجلس بحرین گفت: هدف انگلستان، توجیه سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و متقاعد ساختن مخالفان به پذیرش وضعیت کنونی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

وی در گفت وگو با خبرگزاری ها، ضمن هشدار نسبت به توهم حل بحران، افزود: نمی توان قبول کرد که فقط برخی از مسائل جزیی حل شود و تغییرات اساسی مانند آزادی زندانیان سیاسی و توقف سرکوب معترضان صورت نگیرد.

فیروز ادامه داد: سخنان آلستر پرت وزیر دولت انگلستان در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره نحوه حمایت لندن از گفت وگوی ملی و اصلاحات در بحرین به گونه ای بود که به جای آنکه بر رژیم به منظور حرکت به سوی دمکراسی و رعایت اصول حقوق بشر فشار وارد کند، مانند سخنگوی نظام موضع گرفت.    

وی خاطر نشان کرد: لندن نقشی اساسی در زمینه مدیریت سیاست داخلی بحرین دارد و دیدگاهش به سیاستهای آل خلیفه نزدیک است، لذا ارزشها و اصولی مانند دمکراسی و حقوق بشر که غرب به ویژه انگلستان از آن دم می زند، به خاطر منافع اقتصادی و احیای نفوذ نظامی غرب در منطقه خلیج فارس، به رژیم بحرین تحمیل نمی شود.     

فیروز با اشاره به اینکه به حل بحران کشور در آینده نزدیک خوش بین نیست، گفت: مخالفان نمی توانند بدون دستیابی به اصلاحات ریشه ای و واقعی و تبدیل بحرین به کشور دمکراتیک و اجرای کامل قانون اساسی به حل بحران اطمینان کنند.   

گفتنی است، دیده بان حقوق بشر از کاترین اشتون وزیر خارجه اتحادیه اروپا خواستار اقدام به منظور آزادی فوری مخالفان بحرینی به مناسبت برگزاری نشست وزرای اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در منامه شده است.

منبع العالم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.