سه شنبه 11 تیر 1392 | 09:12
بحرین؛ ادامه اعتراضات همزمان بااقدامات سرکوبگرانه رژیم
 بحرین؛ ادامه اعتراضات همزمان بااقدامات سرکوبگرانه رژیم
مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و تاکید بر حقوق ملت این کشور برای تعیین سرنوشت خود بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، همزمان با ادامه تظاهرات و اعتراضات در بحرین شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر حکم زندان برای یک نوجوان بحرین به اتهام اهانت به پادشاه بحرین را محکوم کرد و احکام قضایی صادره در بحرین را سیاسی دانست که هدف از آن سرکوب مردم و ساکت کردن آنهاست.

رانیا احمد گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به شعار به گروهی از تظاهرکنندگان بحرینی که شعا «سرنگون باد حمد» سر می دادند گفت: مردم بحرین بیش از دو سال است که این شعار را سر می دهند تا رژیم حاکم بر این کشور به خواسته های آنها توجه کند و دست از اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم بردارد.

در ادامه گزارش آمده است: سلماباد، نویدرات، شهرکان و جزیره ستره و دیگر مناطق بحرین شاهد برپایی تظاهرات در آستانه محاکمه مهدی ابودیب رئیس اتحادیه معلمان بود. تظاهرکنندگان بر حق همه بازداشت شدگان برای برخورداری از آزادی تاکید کردند و افزودند مردم به حق خود برای تعیین سرنوشت و انتخاب نظام سیاسی کشور پایبند هستند. تظاهرکنندگان همچنین با تاکید بر ضرورت تحقق همه اهداف انقلاب بر ادامه فعالیت های خود تا براندازی کامل رژیم آل خلیفه تاکید کردند.

در ادامه گزارش آمده است: رژیم آل خلیفه در مقابل اقدامات مسالمت آمیز مردم، با استقرار نیروهای خود در همه مناطق از سلاح های مختلف از جمله تفنگ های ساچمه ای، گازهای اشک آور و سمی و نیز بالگردها برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده کرد. سرکوب ها به این اندازه محدود نشد و یک نوجوان بحرینی هم به اتهام اهانت به پادشاه به زندان محکوم شد.

در ادامه گزارش آمده است: رژیم آل خلیفه همچنین در ادامه اقدامات خود علیه مساجد و تخریب آنها، مسجد ابوذر غفاری را به یک پارک تبدیل کرد. جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد هدف از این اقدام انتقامجویی طایفه ای است. عبدالرضا الزهیر عضو این جمعیت از وجود اسنادی رسمی خبر داد که ادعاهای رژیم را رد و بر وجود مسجد در آن مکان تاکید می کند.

منبع العالم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.