چهارشنبه 12 تیر 1392 | 09:17
تصویری آرشیوی از سرکوب معترضان به دست نیروهای پلیس در بحرین
دادگاه بحرین دو نیروی پلیس شکنجه‌گر را تبرئه کرد
دادگاه بحرین دو نیروی پلیس شکنجه‌گر را تبرئه کرد
دادگاهي در بحرين دو افسر پليس را که شش پزشک شيعه بازداشت شده در خلال اعتراضات ضد رژيم در سال ۲۰۱۱ را شکنجه داده بودند، تبرئه کرده است.

 

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

به گزارش خبرگزاري فرانسه، يک منبع قضايي که مي‌خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه (۱۰ تير) گفت اين دادگاه اين دو افسر پليس که يکي از آنان زن بود را تبرئه کرده است. اين دو در مارس ۲۰۱۱ به «استفاده از زور، شکنجه و تهديد» عليه پزشکان متهم شده بودند.

پس از تبرئه اين دو افسر پليس که بن حويل و نوره الخليفه نام داشتند، فاطمه حاجي، يکي از پزشکان بازداشت شده که از سوي اين دو افسر پليس مورد شکنجه قرار گرفته بود، با انتشار بيانيه‌اي گفت: «اين اقدام آشکارا چراغي سبزي براي همه شکنجه گران است تا به کار خود ادامه دهند... شکنجه ابزاري است که هنور مورد استفاده قرار مي‌گيرد.»

انقلاب بحرين در اواسط ماه فوريه ۲۰۱۱ آغاز شد؛ انقلابی که طی آن مردم اين کشور با الهام گرفتن از انقلاب‌هاي مردمي که به سرنگوني ديکتاتورهاي تونس و مصر منجر شد، اعتراضات گسترده‌اي ‌عليه رژيم حاکم در بحرین برگزار کردند.

دولت بحرين با کمک نيروهاي کشورهاي عربي حوزه خليج فارس به سرعت سرکوب وحشيانه اعتراضات صلح آميز مردمي را آغاز کرد.

در سرکوب اعتراضات مردمي ده‌ها نفر از مردم بحرين کشته شده‌اند و نيروهاي امنيتي صدها تن از جمله شماري از پزشکان و پرستاران را به اتهام مداواي جراحات انقلابيون، بازداشت کرده‌اند.

گزارشي که از سوي کميسيون مستقل رسيدگي بحرين در ماه نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد، حاکي از آن است که رژيم آل خليفه از زور بيش از حد براي سرکوب معترضان استفاده کرده است و اين کميسيون، منامه را به شکنجه فعالان سياسي، سياستمداران و معترضان متهم کرده است.

معترضان بحريني مي‌گويند تا زمانی که خواسته آنان مبنی بر تشکيل یک دولت منتخب دموکراتيک برآورده نشود، به اعتراضات ضد رژيم ادامه خواهند داد.

منبع پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.