سه شنبه 18 تیر 1392 | 07:04
فرزند یکی از زندانیان بحرینی که پیراهنی با تصویر پدرش پوشیده است.
«بحرینی‌ها برای رسیدن به مطالبات خود راه درازی در پیش دارند»
«بحرینی‌ها برای رسیدن به مطالبات خود راه درازی در پیش دارند»
یک تحليل‌گر سياسي مقيم بيروت به شبکه پرس تی‌وی گفته است که بحريني‌ها تا رسیدن به خواسته‌های خود هنوز راه درازي در پيش دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

رضوان ريزک اظهار داشت، بحريني‌ها هنوز راه درازي در پيش دارند چرا که رژيم بی‌رحم منامه، از حمايت عربستان سعودي برخوردار است و مي‌دانيم که نيروهاي «سپر صحرا» از زمان‌هاي گذشته از دولت بحرين حمايت کرده و مانع سقوط آن شده‌اند.

وی افزود، هم‌چنین امريکايي‌ها به دلیل وجود پايگاه‌هاي نظامي خود در بحرین نيز شديدا به دنبال حفظ رژيم کنوني منامه هستند؛ آن‌ها نگران ايران هستند و نمي‌خواهند که هيچ دولت طرفدار ايراني در بحرين شکل گيرد.

این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد، مردم بحرين هر روز در معرض انفجارهاي کپسول‌هاي گاز قرار مي‌گيرند. اين بر آن‌ها و سلامت بحريني‌ها تاثير خواهد گذاشت. رژيم بحرين حالا سعي دارد تا اکثريت مردم را در دراز مدت حذف کند. آن‌ها ۹۰۰ روز متوالي در معرض چنين سلاح‌هايي قرار داشته‌اند.

ریزک ادامه داد، رژيم بحرين فهرست مطالبات مردم بحرين را ناديده مي‌گيرد. دولت منامه هيچ گونه مصالحه‌اي را نسبت به اين تظاهرات از خود نشان نمي‌دهد، این در حالی است که بحرینی‌ها خواستار حداقل حقوق انساني خود به عنوان يک شهروند و انسان هستند.

وی گفت که اين رژيم بي‌رحم پزشکان، پرستاران و تظاهرات‌کنندگان بيشتري را بازداشت مي‌کند. به نظر مي‌رسد به نوعي اين رژيم قصد دارد به گونه‌اي با معترضان برخورد کند که مردم بحرين را مجبور به استفاده از زور يا استفاده از سلاح يا اقدامي عليه رژيم بحرين کند تا بتواند آن‌ها را بکشند يا در کشور در کشتار راه بيندازد؛ هر چند مردم بحرين بسيار عاقل هستند و مي‌دانند که نمي‌خواهند به چنين کشمکشي با دولت کشانده شوند.

هزاران معترض طرفدار دموکراسي از اواسط ماه فوريه، تظاهرات متعددي در خيابان‌هاي بحرين برگزار کرده و از خانواده آل‌خليفه خواسته‌ا‌ند که قدرت را واگذار کنند.

با شعله‌ور شدن تظاهرات در بحرين، رژيم اين کشور بلافاصله، به سرکوب وحشيانه تظاهرات مسالمت‌‌آميز مردم پرداختند و از نيروهاي اتحاديه عرب متشکل از دولت‌هاي عربي همسايه به رهبري عربستان سعودي خواستند که در اين سرکوب آن‌ها را ياري کنند.

ده‌ها نفر از مردم در اين سرکوب کشته شدند و نيروهاي امنيتي بحرين، صدها نفر از جمله تعدادي از پزشکان و پرستاران را بازداشت کردند.

دست‌کم، ۱۳ تن از رهبران رهبر مخالف به دليل شرکت در تظاهرات ضد رژيم بحرين در زندان نگه داشته مي‌شوند.

دادگاه رژيم بحرين هفت نفر از فعالان از جمله عبدالهادي الخواجه را به حبس ابد و ديگر زندانيان را به گذراندن ۵ تا ۱۵ سال حبس محکوم کرده است.

با این وجود، بحريني‌ها مي‌گويند که تا زمان رسيدن به خواسته‌هاي خود از جمله انتخاب يک دولت از طريق دموکراتيک به تظاهرات خود ادامه مي‌دهند.

منبع پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.