یکشنبه 23 تیر 1392 | 08:33
تصویر آرشیوی از اعتراضات ضد دولتی در ترکیه
لباس‌شخصی‌ها به معترضان ضد دولتی در ترکیه حمله می‌کنند
لباس‌شخصی‌ها به معترضان ضد دولتی در ترکیه حمله می‌کنند
به گزارش پرس تي‌وي ، گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از ترکیه نشان می‌دهد افراد لباس شخصی با چاقو، قمه و چوب و چماق در چند شهر به معترضان ضد دولتی حمله می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

افراد لباس شخصی در تاریخ ۱۱ جولای به یک گروه از مردم که برای گرامیداشت یاد و خاطره پسر ۱۹ ساله‌ای که بر اثر جراحات وارد شده در یک تظاهرات ضد دولتی جان خود را از دست داده بود در منطقه فتیح استانبول جمع شده بودند با چاقو و چماق حمله کردند.

علی اسماعیل کورکمز جدیدترین قربانی خشونت پلیس ترکیه علیه معترضان ضد دولتی است. وی پس از آن‌که در جریان یکی از اعتراضات در ۲ ژوئن از سوی لباس شخصی‌های ناشناس به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت در تاریخ ۱۰ جولای در بیمارستان درگذشت.

اگوز کن سالیسی، قانون‌گذار ترکیه‌ای در گفتگو با خبرنگار پرس تی‌وی در استانبول تاکید کرد افراد لباس شخصی، غیرنظامیانی هستند که از حفاظت پلیس ترکیه برخوردارند.

وی افزود :«در ابتدای اعتراضات در میدان تقسیم ما شاهد بودیم که ۱۰ یا ۲۰ نفر چماق و گاهی نیز چاقوهای کوچکی در دست داشتند. آن‌ها با حمله به معترضان تلاش می‌کردند آن‌ها را بترسانند. متاسفانه پلیس نیز با آنان همراهی می‌کند.»

مقابله با معترضان به موضوعی سراسری در ترکیه مبدل شده است و دوربین‌های میدان تقسیم در تاریخ ۸ جولای تصویر یک فرد لباس شخصی را که با قمه به دنبال معترضان می‌دوید و حتی ضربه‌ای به کمر یکی از زنان معترض زد را ضبط کردند.

یک مرد قمه به دست دیگر در تاریخ ۱۱ جولای در آنکارا از تاکسی پیاده شد و معترضان را تعقیب کرد.

در همین حال، ۱۲ معترض از جمله تعدادی از اعضای گروه «همبستگی تقسیم» به علت نبود مدرکی دال بر گناهکاری‌شان از زندان آزاد شدند. این افراد به تشکیل یک گروه غیرقانونی برای ارتکاب جرم متهم شده بودند.

با این وجود آن‌ها از تداوم مقاومت این گروه خبر دادند.

گروه همبستگی تقسیم یک سازمان پیشرو بر ضد پروژه ساخت یک مرکز خرید در پارک گزی استانبول است که موجی از اعتراضات را در سراسر ترکیه برانگیخت.

معترضان ترک می‌گویند پارک گزي که مکاني سنتي براي تجمع‌ها و برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها است و يک مکان توريستي محسوب مي‌شود یکی از آخرين فضاهاي سبز عمومی شهر استانبول است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.