یکشنبه 7 مهر 1392 | 08:10
معترضان بحرین در گرامیداشت یاد یک فعال قربانی، تظاهرات ضد رژیم برپا کردند
معترضان بحرین در گرامیداشت یاد یک فعال قربانی، تظاهرات ضد رژیم برپا کردند
مردم بحرین با برپایی تظاهرات ضد دولتی، مراتب تاسف و همدردی خود را با مادر یک فعال قربانی سرکوب‌گری رژیم، ابراز کردند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

معترضان در این تظاهرات‌که روز شنبه (۲۸ سپتامبر، ۶ مهر) در جزیره ستره در شرق بحرین برگزار شد، یاد و خاطره محمود العراضی را گرامی داشتند.

این درحالی است که برادر محمود نیز در سیاست سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه علیه معترضان مخالف، دستگیر و به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، محمود العراضی، جوان ۱۹ ساله بحرینی، سی و یکم جولای ۲۰۱۳ میلادی هنگام گریز از تعقیب نیروی پلیس بحرین، بر اثر سانحه رانندگی جان سپرد.

این درحالی است که بخش‌های مختلف بحرین همچنان صحنه اعتراضات ضد رژیم است.

در روستای نویرات Nuwaidrat در نزدیکی ستره نیز مردم بحرین با برپایی تظاهرات کناره‌گیری رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

به گفته شاهدان، نیروهای رژیم آل خلیفه در العلی، یکی از شهرهای بزرگ بحرین با حمله به شرکت‌کنندگان در یک اعتراض صلح‌آمیز، دو جوان را دستگیر کردند.

از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی، هزاران معترض دموکراسی‌خواه با برپایی تظاهرات، اجتماع و اعتراض در خیابان‌های بحرین، اصلاحات سیاسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گیری خاندان آل خلیفه از قدرت را خواستار شده‌اند.

دولت بحرین از همان ابتدا، در رویارویی با اعتراضات صلح‌آمیز، سیاست سرکوب‌ظالمانه‌ای را اتخاذ کرد و در این سیاست از نیروهای عربی کشورهای همسایه به فرماندهی عربستان سعودی، کمک گرفت.

نظامیان عربستان سعودی و امارات متحد عربی، ۱۴ مارس ۲۰۱۱ میلادی با ورود متجاوزانه به خاک این کشور حوزه خلیج فارس، به سرکوب‌گری نیروهای رژیم بحرین علیه معترضان پیوستند.

از آغاز خيزش مردمي در اين کشور، بسياري از معترضان به ويژه در اثر شکنجه در زمان بازداشت، کشته و صدها نفر بازداشت شده‌اند.

گروه «پزشکان مدافع حقوق بشر» می‌گوید، پزشکان و پرستاران به علت داشتن «مدرک از ظلم و ستم مقامات، نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش» در سرکوب اعتراضات ضد دولتی، بازداشت، شکنجه و یا ناپدید شده‌اند.

معترضان همچنان تاکید دارند تا دستيابي به مطالبات خود مبني بر تشکيل يک دولت دموکراتيک منتخب و پايان نقض حقوق بشر، به اعتراضات و تظاهرات ضد رژيم ادامه خواهند داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.