سه شنبه 23 دی 1393 | 11:17
شیخ عیسی قاسم:تمام ابزارهای سرکوبگرانه برای به زانو درآوردن ملت راه به جایی نمی برد
شیخ عیسی قاسم:تمام ابزارهای سرکوبگرانه برای به زانو درآوردن ملت راه به جایی نمی برد
رهبر شیعیان بحرین خطاب به رژیم آل خلیفه گفت: تمام ابزار سرکوبگرانه و تدوین و صدور قوانین ظالمانه برای به زانو در آوردن ملت بحرین بی‌حاصل خواهد ماند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه ای تاکید کرد با وجود توسل مسئولان بحرینی به انواع شیوه های خشونت آمیز و ایجاد رعب و وحشت برای سرکوب تکاپوی بحرینی ها، مردم به این تکاپوها ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است : شدت خشونت علیه جنب و جوش مردمی پویایی و سرعت آن را دو چندان می کند و به آن جان تازه ای می بخشد و این تکاپو در حال هرچه گسترده تر شدن بوده و بیش از پیش توجه محافل خارجی را به خود جلب کرده و در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای دارد.

رهبر شیعیان بحرین در بیانیه خود تاکید کرد: دستگیری شیخ علی سلمان و پافشاری بر ادامه بازداشت او به اضافه اتهام زنی به او در حالی است که تمام سخنان و موضع گیری های او در طول تکاپوی مردمی گواه برائت و بی گناهی او و مخالفت با محتوای اتهام های وارده به ایشان ست.

بر اساس این بیانیه، مردم بحرین که تکاپوی اصلاح طلبانه  را آغاز کرده اند با عمل خود به مسئولان اعلام می کنند: شما درمانده خواهید شد اما ما هرگز ناتوان نخواهیم شد و تمام ابزار سرکوبگرانه و تدوین و صدور قوانین ظالمانه برای به زانو در آوردن ما بی حاصل خواهد ماند و نخوهد توانست بحرینی ها را مجبور کند از حمایت رهبران خود دست برداشته و زنان و مردانی که در زندان های ظلم و ستم به بند کشیده شده اند به فراموش بسپارد و تاکید می شود حتی یکی از خواسته  های مردم نباید نادیده گرفته شود زیرا تحقق این خواسته ها ضروری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این ملت با برخورداری از آگاهی اسلامی و میانه روی تمام تلاش ها برای سیاسی کردن تکاپوی خود و یا به زانود در آوردن و دور زدن خواسته ها به هر دستاویزی را ناکام خواهد گذاشت.

شیخ احمد قاسم در این بیانیه یادآور شد که مسالمت آمیز بودن، همراه همیشگی تکاپوی مردمی بحرینی ها است و هرگز از آن جدا نبوده است به این معنی که تحرکات مردم همواره با پویایی و صلح طلبی همراه بوده اما مسالمت جویی هرگز به معنی رکود و عدم جدی بودن نبوده و به هیچ وجه مفهوم منفی در تکاپوی مردم دخیل نخواهد بود.

به گفته وی، مسئولان بحرینی برای ناکام گذاشتن جنب و جوش مردمی و تضعیف اراده اصلاح طلبانه و تاکید آنان بر تحقق تغییرات، به انواع راهکارهای داخلی و خارجی متوسل شده و پول زیادی را از خزانه دولت و بیت المال هزینه کردند و البته از دست و دلبازی سایر کشورها نیز برخوردار بودند تا با استفاده از همه این راهکارها عزم مردم را تضعیف کنند اما تاکید مردم بر تحقق اصلاحات با جدیت تمام پابرجاست.

در این بیانیه آمده است: شما با تلاش برای توقف تکاپوی مردم به دنبال ناممکن هستید و به خواست خداوند این جنب و جوش فقط زمانی متوقف می شود که خواسته های اصلاح طلبانه تحقق یابد.

ایشان خطاب به آل خلیفه گفت: شما مدت ها به شیوه های بسیار فریبکارانه متوسل شدید در حالی که این فریبکاری به مردمی که فریاد حق سر داده و برای حق به پا خاسته اند، آسیبی نمی رساند زیرا مردم ایمان دارند که خداوند با حق و یاریگر آن است و به کسانی را که در راه رضای او و منافع بندگان او تلاش می کنند، یاری کمک می کند.

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.