پنجشنبه 28 اسفند 1393 | 08:06
حمله توپخانه‌ای ارتش به پناهگاه‌های داعش در مرکز تکریت
حمله توپخانه‌ای ارتش به پناهگاه‌های داعش در مرکز تکریت
توپخانه ارتش عراق پناهگاه‌های گروه تروریستی داعش را در مرکز شهر تکریت مورد هدف قرار دادند.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  یک منبع در فرماندهی عملیات استان صلاح‌الدین روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراقی با توپخانه چندین پناهگاه نیروهای داعش را در مرکز تکریت مورد هدف قرار دادند.

این منبع امنیتی گفت که نیروهای امنیتی حمله به پناهگاه‌های داعش در مرکز شهر تکریت را با آتش توپخانه شدید آغاز کرده و محاصره شهر تکریت با هدف تحلیل رفتن نیروی عناصر محاصره شده داعش در این شهر است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که شهر تکریت تقریباً خالی از سکنه است.

همچنین منبعی نزدیک به "حیدر العبادی" فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز چهارشنبه گفت که عملیات ورود به شهر تکریت با اتخاذ تدابیر ویژه به‌دلیل حضور غیرنظامیان در این شهر است و برخی نیز به‌عمد یا غیرعمد اقدام به انتشار اخباری که در راستای منافع دشمن است می‌کنند.

از سوی دیگر نیروهای داوطلب مردمی نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که پرچم عراق را بر فراز مرکز پلیس روستای بشیر در استان کرکوک برافراشتند.

بر اساس بیانیه‌ای که نیروهای داوطلب مردمی منتشر کردند، اعلام شده است: قهرمانان نیروهای داوطلب مردمی عصر امروز پرچم عراق را بر فراز مرکز پلیس بشیر در کرکوک برافراشتند.

از سوی دیگر جنگنده‌های عراقی حمله هوایی به مواضع داعش در تکریت را آغاز کردند.

پیش از این سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از ادامه عملیات علیه داعش در همه جبهه‌های نبرد خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی وارد بیشتر مناطق تکریت شده‌اند و فقط مرکز تکریت در اشغال داعش است.

وی افزود: به‌زودی حمله به مرکز شهر آغاز خواهد شد و علت تأخیر به دست آمده در نتیجه وجود مواد منفجره و بازماندگان داعشی در مرکز تکریت است. ما نمی‌خواهیم که تلفات داشته باشیم و به‌دنبال حفظ شهروندانی که در مرکز تکریت حضور دارند، هستیم.

این در حالی است که منابع امنیتی از محاصره شهر تکریت از سه محور خبر دادند و شورای استان صلاح الدین نیز نبرد تکریت را تمام شده دانست و از وجود برخی عوامل انتحاری در برخی مناطق در مرکز تکریت خبر داده بودند.

نبرد آزاد سازی استان صلاح الدین از سه هفته قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق تاکنون شمار زیادی از شهرها و روستاها را از دست تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.‎

 

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.