سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 | 15:12
جدیدترین تحولات یمن/
جنگنده‌های سعودی از سلاح‌های ممنوعه در یمن استفاده می‌کنند
جنگنده‌های سعودی از سلاح‌های ممنوعه در یمن استفاده می‌کنند
ارتش سعودی با ادامه حملات خود به یمن دهها نفر از شهروندان یمنی را کشته و صدها نفر دیگر را زخمی کرد.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" واحدهای توپخانه ارتش سعودی کوهستان ابوالنار در بخش حرض در استان حجه را بمباران کردند. این شبکه افزود: یک پیره زن و کودک در حمله هوایی ارتش سعودی به خانه یکی از شهروندان در بخش آل حبابر در بخش سحر در استان صده در شمال یمن جان باختند.

جنگنده های سعودی همچنین به منطقه الغوش در بخش ضلاع همدان در شهر صنعا پایتخت یمن حمله کردند. ارتش سعودی همچنین شمار زیادی از شهروندان یمنی از جمله زنان و کودکان را کشته یا زخمی کرد.

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا گزارش داد: در حمله جنگنده های ارتش سعودی یک محله مسکونی در منطقه فج عطان در جنوب شهر صنعا به طور کامل منهدم شد که در جریان آن دستکم 50 نفر کشته شدند. وی افزود: در این حمله 574 نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده های سعودی در حملات خود از سلاح های ممنوع شده در سطح بین المللی استفاده کردند که باعث بروز حالات خفگی در بین دهها نفر از شهروندان یمنی در محله های صنعا شد. خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین نیز از استفاده ارتش سعودی از سلاح های ممنوع شده از جمله گلوله های فسفری علیه مردم یمن خبر داد.

هواپیماهای ارتش سعودی منطقه الشوارق در بخش رازح در استان صعده را نیز بمباران کردند که باعث کشته شدن 12 نفر عضو یک خانواده و زخمی شدن شمار دیگری از افراد شد. در بین قربانیان شماری کودک وجود دارد و آثار سوخنگی ناشی از گازهای سمی روی بدن زخمی ها مشاهده می شود.

محله های مسکونی بخش حیدان نیز هدف دو حمله هوایی جنگنده های ارتش سعودی قرار گرفت که در جریان آن شماری از غیرنظامیان یمنی زخمی شدند. منطقه مران نیز شاهد دو حمله هوایی بود که به زخمی شدن دو زن و یک کودک منجر شد. این حمله همچنین خسارتهای زیادی را به فروشگاههای منطقه وارد کرد.

جنگنده های سعودی همچنین تاسیسات دولتی در اسان صعده را بمباران کردند که به ویرانی آنها و خسارت به خانه های مجاور منجر شد. دو غیرنظامی نیز در بمباران یک پایانه پخش فرآوردهای نفتی در بخش طلح کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

در همین حال، نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی توانستند منطقه الشجح در بخش طلح در استان مارب را به کنترل خود درآورده و امنیت جاده ارتباطی به صنعا را تامین کنند.

 

 

 

 

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.