شنبه 19 اردیبهشت 1394 | 16:15
ارتش سوریه و مقاومت کنترل کامل منطقه «الجبه» را در اختیار گرفتند
ارتش سوریه و مقاومت کنترل کامل منطقه «الجبه» را در اختیار گرفتند
ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان کنترل کامل بلندی‌های «الجبه» واقع در منطقه القلمون را در اختیار گرفتند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار، پس از کنترل کامل ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت لبنان بر بلندی‌های الجبه، تروریست‌ها به‌سوی منطقه رأس المعره و بلندی‌های فلیطا و منطقه الرهوه فرار کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان به پیشروی‌های خود در منطقه «الجبه» در ارتفاعات القلمون ادامه داده و مناطق «صیر عزالدین»، «وادی الدیب»، «شمس عین الورد» و «قرنه جور العنب» را در اختیار خود گرفتند.

منابع المنار اعلام کردند که مواضع تروریست‌ها در هم شکسته شده و این افراد به‌ سمت بلندی‌های فلیطا و عرسال فرار کرده‌اند.

کنترل گذرگاه وادی الکنیسه بین الجبه و عرسال الورد

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت همچنین گذرگاه وادی الکنیسه در حد فاصل بلندی‌های الجبه و عرسال الورد در ارتفاعات القلمون را به کنترل خود درآوردند.

این گذرگاه یک پایگاه لجستیکی و راه عبور اصلی تروریست‌ها برای انجام عملیات علیه روستاهای لبنانی است؛ چرا که این گذرگاه شهرک «طیبه» واقع در بقاع لبنان را به القلمون متصل می‌کند.

همچنین اختلاف بین تروریست‌ها بالا گرفته است و برخی از آنها یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند و برخی دیگر نیز تلاش دارند تا اختلاف‌های خود را با دولت سوریه برای سامان دادن به اوضاع افراد مسلح حل کنند.

منابع پیگیری کننده تحولات منطقه پیش‌‌بینی می ‌کنند که روند درگیری‌ها در منطقه طلعه موسی ادامه پیدا کند، چرا که عناصر مسلح در این منطقه مستقر شده و سنگرها و مواضع مستحکمی را برپا کرده‌اند، علاوه بر اینکه این منطقه شامل خطوط امدادی بلندی‌های عرسال است.

منابع مربوط عنوان کردند که مقاومت همچنان قدرتی که وعده آن را برای آغاز درگیری‌های قلمون در منطقه داده، به کار نبسته است. این در حالی است که حزب ‌الله لبنان دیروز با صدور بیانیه‌ای با رد اتهامات برخی رسانه‌های خبری در مورد تعداد شهدا و مقاومت لبنان در درگیری‌های قلمون که از چند روز پیش آغاز شده، تعداد دقیق شهدای حزب الله را 3 نفر اعلام کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.