سه شنبه 17 فروردین 1395 | 13:19
حمله «شیمیایی» داعش به فرودگاه دیرالزور سوریه ناکام ماند
حمله «شیمیایی» داعش به فرودگاه دیرالزور سوریه ناکام ماند
گروه تروریستی داعش در حمله وسیع به اطراف فرودگاه «دیرالزور» در شرق سوریه از گاز شیمیایی استفاده کرده است اما منابع سوری می‌گویند، این حمله ناکام مانده است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  خبرگزاری فارس، ارتش سوریه موفق شد یک حمله شدید داعش به فرودگاه «دیر الزور» در شرق سوریه را ناکام بگذارد؛ هرچند داعش در این حمله از گاز شیمیایی استفاده کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز دوشنبه (4 آوریل) حمله داعش به فرودگاه «دیرالزور» را از سمت شرقی دفع کردند و در این درگیری دو خودروی بمب‌گذاری شده داعش را که از روستای «الجفره» و «المریعیه» به سوی فرودگاه در حرکت بود منهدم کردند.

در مقابل شبکه الجزیره به نقل از «خبرگزاری اعماق» وابسته به داعش گزارش داد که داعش بر بخش‌های گسترده‌ای از روستای «الجفره» در مجاورت فرودگاه مسلط شده است و در این خصوص تصاویری منتشر کرد که در آن هدف گرفته شدن نیروهای سوری در این روستا را به تصویر می‌کشد.

الجزیره افزود که داعش گفته که به چند نقطه در [استان و ریف] دیرالزور از جمله فرودگاه، مقر تیپ 137 حمله کرده‌ و موفق شده‌ دو تانک را منهدم کند.


موقعیت دیرالزور در شرق سوریه/ اندازه بزرگ‌تر اینجا    

 

استفاده داعش از گاز خردل

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی در نزدیکی فرودگاه رخ داد اما داعش پس از متحمل شدن خسارت سنگین در جان و تجهیزات نیروهایش، مجبور به عقب‌نشینی شد و ضمن اینکه چهار خودرو مجهز آنان به همراه مهماتش در نزدیکی روستای الجفره و محله صنعتی (حی الصناعة) منهدم شد، تعداد زیادی نیز کشته داد.

این منبع افزود که داعش چندین نقطه وابسته به ارتش سوریه در محیط پیرامونی فرودگاه دیرالزور را با چند خمپاره حاوی گاز خردل هدف گرفت و چندین نفر دچار حالت خفگی شدند و این افراد بسرعت برای درمان اعزام شدند.

طبق گزارش سانا، داعش در این حمله گسترده به فرودگاه دیرالزور از 17 خودرو بمب‌گذاری شده استفاده کرد اما ارتش سوریه موفق شد همه این خودروها را قبل از رسیدن به هدف منهدم کند.

داعش در بیشتر مناطق ریف دیرالزور حضور دارد اما مرکز استان یعنی شهر دیرالزور و فرودگاه آن در کنترل ارتش سوریه است. داعش از روستاهای ریف شرقی حملات متعددی به شهر و فرودگاه انجام داده اما تاکنون در همه این حملات ناکام مانده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.