چهارشنبه 11 تیر 1393 | 17:47
احداث چهار پالایشگاه گاز و پتروشیمی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)
احداث چهار پالایشگاه گاز و پتروشیمی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه چهار پالایشگاه گاز و پتروشیمی در فازهای ۱۶ و ۱۵ پارس جنوبی در دست احداث دارد که در صورت تکمیل شدن فازهای پارس جنوبی ۱۷۱ میلیارد دلار درآمدزایی به‌دنبال خواهد داشت.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"سردار «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در همایش سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد کشور که عصر دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: قرارگاه از زمان تأسیس تاکنون ۱۶۰۰ پروژه در عرصه‌هایی مانند آب، سد، راه، نفت و گاز، اجرا کرده که تمام این‌ها با بهره‌گیری از ۱۳هزار نیروی انسانی به‌صورت پیمانکاری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این پروژه‌ها تعداد ۲۲۵ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، ادامه داد: در عرصه‌هایی مانند سد و بند انحرافی ۱۴میلیارد متر مکعب، انتقال آب، نفت و گاز ۱۵۰۰ کیلومتر، خط ۷متروی تهران ۱۰۰۰کیلومتر، کانال‌های آبیاری ۱۶۰۰ کیلومتر، معدن و صنایع معدنی یک‌هزار متر طول حفاری و ۲۱ میلیون تن استخراج صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: احداث ۲۵ کیلومتر بندر، ۱۳ کیلومتر اسکله، ۱۵ میلیون متر مکعب لایروبی، ۱۳۴ دستگاه پل و آبراه، ۱۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه،هزار کیلومتر راه روستایی،۱۲۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ۱۵۰ کیلومتر تونل راه و آب رسانی، از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه است.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه ۱۴۶۰پروژه این قرارگاه خاتمه یافته است، بیان کرد: احداث چهار پالایشگاه نفت و گاز در فازهای ۱۶و ۱۵ پارس جنوبی که با راه‌اندازی سه ترین آن ۲۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه توزیع شده، یکی از پروژه‌های در دست احداث قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است.

وی یادآور شد: همچنین احداث پنج مجتمع پتروشیمی،۲۲۰۰ کیلومتر خط لوله نفت و گاز، ۳۷۰۰ کیلومتر راه،۲۲۵۰کیلومتر راه آهن،۴۵ کیلومتر موج‌شکن،۲۷ سد و نیروگاه،۵۷۷ شبکه آبیاری،۲۶۱۳ کیلومتر مسیر انتقال آب، ۲۹۰ کیلومتر تونل انتقال آب و کارگذاری ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری، بخش دیگری از پروژه‌های در دست انجام قرارگاه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث دو ساله پل صدر را یکی از افتخارات این قرارگاه برشمرد و یادآور شد: احداث خطوط انتقال پروژه آب‌رسانی از سرشاخه های دز به سمت قم به طول ۲۴۶ کیلومتر، پروژه‌ای بود که برآورد زمانی آن پنج سال و نیم بود؛ در صورتی که این پروژه توسط قرارگاه در مدت یک و نیم سال به اتمام رسید.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: در بخش آزادراه پروژه حرم تا حرم، قطعه اول آن از قم تا گرمسار به طول ۱۵۶ کیلومتر و ۷۰۰ پل و آب راه، ظرف مدت دو سال رو به اتمام است.

منبع :دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.