شنبه 22 شهریور 1393 | 18:35
موشك خليج فارس؛
قاتل ناوهاي آمريكايي
قاتل ناوهاي آمريكايي
وزي روبين كارشناس صهيونيست در خصوص موشك خليج فارس معتقد است: موشك خليج فارس معادلات قدرت (قدرت نظامي) در خليج فارس را تغيير داده و مي‌تواند اهداف شناور (ناوهاي جنگي و هواپيمابر) در تنگه هرمز را هدف قرار دهد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" استرات‍ژي دريايي در خليج‌فارس با گسيل نيروهاي فرامنطقه‌اي يك راهبرد تهديد محور است كه در آن آمريكا سعي در ناامن‌سازي خليج‌فارس دارد و اين پديده باعث ايجاد خطرات جدي در خليج فارس مي‌گردد. جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت منطقه‌اي همواره به دنبال ايجاد يك آرامش پايدار در خليج فارس و درياي عمان است و به همين جهت با افزايش توان نظامي خود به دنبال افزايش هر چه بيشتر امنيت در اين منطقه استراتژيك است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان حافظ منطقه خليج‌فارس به دنبال راهبردهايي است كه علاوه بر تامين امنيت منطقه، باعث كنترل و مبارزه با سلطه‌پذيري آمريكا در خليج فارس گردد. موشك خليج فارس يادگار سردار سرلشكر شهيد حسن تهراني‌مقدم يكي از اين دستاوردهاست كه در اين بخش به اين موشك قدرتمند مي پردازيم.

 


موشك "خليج‌فارس " به صورت هدايت تركيبي عمل كرده به طوري كه جستجوگر آن در فاز نهايي بر روي هدف قفل مي‌كند و در اين حالت هرگونه شناور دشمن هيچ راه گريزي از اصابت اين موشك كه كلاهكي با حدود 650 كيلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت. موشك بالستيك و هوشمند خليج‌فارس با سرعتي مافوق صوت مي‌تواند انواع ناوها و شناورهاي دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

 سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در بهمن 1389 در نشست خبري از توليد انبوه جديدترين موشك بالستيك و هوشمند سپاه ضد اهداف دريايي خبر داد و گفت: دشمن توانايي ردگيري و خنثي‌كردن اين موشك را نخواهد داشت.

در همين راستا سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: موشك هوشمند و بالستيك "خليج‌ فارس " يك موشك مافوق صوت و كشتي‌زن بوده و تفاوت آن با موشك‌هاي قبلي اين است كه ديگر موشك‌ها عمدتاً با سرعتي زير‌صوت و به صورت كروز عمل مي‌كردند اما "خليج فارس" با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيك از سطح زمين شليك شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا مي‌تواند هرگونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.


تصاويري از شليك موشك خليج فارس

موشك "خليج فارس" يك موشك مهم مافوق صوت است كه دقت بسيار بالايي دارد و مي‌تواند وظيفه خود را در مقابل اهداف مختلف دريايي انجام دهد.

اين موشك داراي دقت 10 متر است كه البته در بار اولي كه پرتاب شده است دقت آن 30 متر بوده كه به گزارش خبر‌آنلاين به نقل از سردار حاجي زاده   وقتي گزارش اين كار خدمت حضرت آقا رسيد، ايشان فرمودند اينكه دقت آن را به 30 متر رسانده‌ايد، عالي است ولي خواسته من اين است كه دقت اين موشك را بالا ببريد و به زير 10 تا 15 متر برسانيد.  به گفته فرمانده نيروي هوا و فضاي سپاه پس از اين موضوع، كمتر از 6 ماه كارشناسان ما دقت اين موشك را به 8.5 متر رساندند.

سايت Newsmax در خصوص موشك "خليج فارس" نوشت: موشك خليج فارس يك موشك راهبردي است كه اولين بار در رزمايش "پيامبر اعظم 3" در سال 2008 آزمايش شده است.

 

 

سايت Iranwatch در خصوص ويژگي‌ها و قدمت موشك "خليج فارس" تصريح كرد: ايران در سال 2011 يك موشك بالستيك مافوق صوت را آزمايش كرد كه سرجنگي حدودي 500 كيلوگرم را مي‌تواند حمل كند و تا فاصله 300 كيلومتري منتقل كند و اين موشك ارتقا يافته فاتح 110 است.

اين سايت هم‌چنين با اشاره به شليك 10 موشك زمين به زمين در جولاي 2012 نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در رزمايش پيامبر اعظم 7 موشك‌هاي مختلفي از جمله شهاب 1 ، 2 و 3، فاتح، ‌قيام، ‌خليج فارس و زلزال را شليك كرد.


سايت Armyrecognition از قول ژنرال اميرعلي حاجي‌زاده تصريح كرد: ژنرال حسن تهراني‌مقدم نقش مهم و تاثير‌گذاري در پروسه طراحي و ساخت موشك خليج فارس داشت.



اين سايت همچنين اضافه كرد: با تلاش‌هاي متخصصان هوا و فضا و محققين سپاه پاسداران دقت موشك خليج فارس به 8.5 متر رسيده است.



سايت Defensenews در مقاله‌اي با عنوان موشك‌هاي ضد كشتي ايران " يك عامل كليدي در تنگه هرمز" نوشت: سپاه پاسداران موشك‌هاي ضد كشتي را آزمايش كرده است كه حدود 3 ماخ و مي‌تواند اهدافي را در فاصله 186 مايلي هدف قرار دهند كه به كمك متخصصان خود آن را طراحي و ساخته‌اند.

اين سايت همچنين اضافه كرد: اين موشك سرجنگي به وزن 1433 پوند را مي‌تواند حمل كند و توسط سپاه پاسداران به منظور شارژ توان موشكي ايران ساخته شده است.


اوزي روبين كارشناس صهيونيست در خصوص موشك خليج فارس معتقد است: موشك خليج فارس مي‌تواند معادلات قدرت (قدرت نظامي) را در خليج فارس تغيير دهد و عليه اهداف شناور (ناوهاي جنگي و هواپيمابر) در تنگه هرمز استفاده شود.


سايت The Diplomat به قلم زكري كيك در مقاله‌اي با عنوان معرفي "قاتل ناوها؛ موشك خليج فارس" نوشت: موشك خليج فارس يك موشك با سوخت جامد است كه دقت تكامل‌يافته‌اي داشته كه اهداف متحرك را به خوبي شكار مي‌كند.

اين سايت همچنين در خصوص راهبرد ايران در خليج فارس براي حفظ امنيت دريايي نوشت: ايران به دنبال توسعه موشك‌هاي زمين به زميني است كه قابليت استفاده در مقابل اهداف دريايي را دارد.

سايت The Diplomat خاطرنشان كرد: ايران به كمك موشك خليج فارس مي‌تواند تانكرهاي ذخيره سوخت را هدف قرار داده و همچنين مسير كشتي‌راني را مختل كند.

سايت Usni News نوشت: ايران در حال گسترش سيستم "قاتل ناوها" است كه در آن مي‌تواند به سيستم‌هاي دفاعي نيروي دريايي ايالات متحده آمريكا و ناوهاي آن‌ها آسيب وارد كند.



اين سايت همچنين در خصوص قابليت‌هاي موشك خليج فارس مي‌نويسد: اين موشك با بردي معادل 185 مايل قادر است در عرض چند دقيقه به هر هدفي در تنگه هرمز حمله كند.

 

دريادار تام مارفياك يكي از فرماندهان ارشد بازنشسته آمريكا در اين خصوص معتقد است: با وجود اينكه امريكا در مقابل موشك‌ها بسيار مجهز است اما موشك خليج فارس توانايي اين را دارد كه با دريافت يك مختصات از يك پهپاد به سوي هدف شليك شود.

سايت Defencetalk در خصوص توانايي موشك خليج فارس اذعان كرد: اين موشك با بردي حدود 250 تا 300 كيلومتر در يك آزمايش توانسته يك شناور را در خليج فارس با موفقيت هدف قرار دهد.

سايت Defence.pk با اذعان به راه‌اندازي و قدرت برخورد موشك خليج فارس با هدف اضافه كرد: موشك خليج فارس كه در فوريه 2011 رونمايي شده است كه داراي زمينه سبز و يك بيني گرد بوده كه مربوط به بخش هدايت اين موشك در فاز نهايي است.

 

 

 

اين سايت همچنين تصريح كرد: موشك خليج فارس سوالات زيادي را در خصوص ايمني كشتي‌هاي جنگي آمريكا در خليج فارس و درياي عمان مطرح مي‌كند.

سايت Foxtrot Alpha در مقاله‌اي با عنوان "ايران در حال ساخت يك ناو هواپيمابر عظيم از روي يك مدل آمريكايي است" به قلم تايلر راگوي نوشت: ايران به دنبال توسعه موشك‌هاي ضد كشتي برد كوتاه (Anti-ship Short Range Missile) خود است و در اين زمينه موشك خليج فارس مطرح شده است.

سايت Information Diseminition در خصوص توان موشك خليج فارس نوشت: موشك خليج فارس يك موشك كوتاه برد با قابليت‌هاي ويژه است كه حدود 250 تا 300 كيلومتر برد داشته و توانسته شناوري را در خليج فارس با موفقيت هدف قرار دهد.

اين سايت همچنين اضافه كرد: موشك خليج فارس با دقت بالا و هدايت الكترواپتيكي و اينرسي (Electra Optically Homing and Inertial Guidance ) به خوبي اهداف را در تيررس خود دارد و راهبرد ايران در زمينه تاثيرپذيري هر چه بيشتر موشك‌هاي كوتاه برد خود است.


پايگاه خبري جينز، وزارت دفاع آمريكا در گزارشي اعلام كرد كه موشك‌هاي ضد كشتي بالستيك ايران وارد چرخه عملياتي شده‌اند.

در گزارش اين وزارت‌خانه در اين زمينه آمده است: بررسي‌هاي انجام شده در خليج فارس نشان مي‌دهد كه موشك‌هاي فاتح 110  در مراسمي در روز پنجم مارس سال جاري ميلادي وارد چرخه عملياتي ايران شده است.

بر اساس اين گزارش،‌ اين موشك‌ها مي‌تواند تعادل كشتي‌هاي نظامي را در صورت برخورد به آن‌ها به هم بزند و اكنون به واحدهاي عملياتي نظامي ايران منتقل شده است.

با توجه به تهديدات روزمره آمريكا ضد جمهوري اسلامي ايران و جمله تكراري "همه گزينه ها روي ميز است" سپاه پاسداران بر خود مي‌داند تا از كيان جمهوري اسلامي و ملت ايران در خليج فارس دفاع كند و استفاده از موشك خليج فارس در همين راستا است.

 

 

 

منبع : بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.