دوشنبه 31 شهریور 1393 | 11:46
رییس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:
جمهوری اسلامی ایران منطقه ثبات خاورمیانه است/برخورداری ایران از قویترین نیروهای مسلح منطقه
جمهوری اسلامی ایران منطقه ثبات خاورمیانه است/برخورداری ایران از قویترین نیروهای مسلح منطقه
رییس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: در شرایطی که امروز آشوب و ناامنی منطقه را فرا گرفته جمهوری اسلامی ایران منطقه ثبات خاورمیانه است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم رژه 31 شهریور که در جوار حرم ملکوتی امام راحل برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت امام خمینی (ره) و شهدای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، هفته درس برای ملت ما و همچنین هفته درس آموزی برای دشمنان است.

وی افزود: برای ما درس است چرا که دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن چه شرقی و چه غربی ملت ما توانست با ایستادگی و مقاومت مانع از تعبیر خواب آنان شود.

رئیس جمهور توضیح داد: ارتشیان قهرمان، سپاهیان ایثارگر، جوانان، بسیج و نیروی انتظامی همه در کنار هم برای دفاع از کشور قرار گرفته و اجرای فرامین امام خمینی (ره) را سرلوحه قرار دادند.

دکتر روحانی افزود: از عصر 31 شهریور سال 59 که تجاوز دشمن بعثی آغاز شد و همزمان با آن فرمان امام نیز صادر شد همه ملت به خیابان‌ها آمده و لباس رزم پوشیدند و به جبهه‌ها سرازیر شدند.

وی ادامه داد: در کمتر از 24 ساعت خلبانان قهرمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی قاطعانه پاسخ متجاوزان بعثی را در سراسر عراق دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دنیا فکر می‌کرد اگر روزی شرق و غرب در کنار هم قرار گیرند و پول مرتجعین این قدرت را پشتیبانی کند خواهند توانست انقلابی را به شکست بکشانند ولی این اشتباه بزرگ قدرت‌های بزرگ و مرتجعین در پیش از دفاع مقدس و حتی امروز است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 16 سال همه دنیا در کنار رژيم سفاک پهلوی ایستادند و ملت ما تنها در کنار امام راحل در برابر مستکبرین از شرق و غرب ایستادگی کرد.

وی اظهار داشت: ملت ما 22 بهمن 57 را خلق کردند، حماسه بزرگی خلق کردند که در دهه‌های گذشته بی سابقه بود و پرچم انقلاب اسلامی را در سراسر دنیا به اهتراز در آوردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن از تجربه خود درس نیاموخت تصریح کرد: دشمنان تلاش کردند تا 8 سال جنگ را بر ملت ما تحمیل کنند ولی رزمندگان ما بدون ترس از تسلیحات، ماهواره‌ها و رسانه‌های غرب و شرق بر آنها پیروز شدند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما پیروزی های بزرگی را در 8 سال دفاع مقدس کسب کرد گفت: تنها یکسال بعد از آغاز جنگ تحمیلی عملیات شکست حصر آبادان خلق شد و در ادامه‌ی آن عملیاتهای فتح بستان، عملیات شکست حصر خرمشهر، عملیاتهای والفجر 8 و 10 و حلبچه و عملیاتهای دیگر خلق شدند که هر کدامشان یک حماسه بودند.

دکتر روحانی ادامه داد: اگر چه با این عملیاتها بهترین فرزندان این ملت شهید شدند و خسارات مادی به ملت وارد شد اما گویی ملت و کشوری جدید با روحیه جدید در این سرزمین خلق شد.

رئیس جمهور افزود: دشمن نتوانست در 8 سال جنگ تحمیلی اراده ی ما را مخدوش کرده و به اهداف خود دست یابد و حتی نتوانست راهی را برای تجاوزات آینده خود ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس سدی بود در برابر تجاوزات آینده دشمنان تصریح کرد: دشمن متاسفانه درس عبرت از شکست های خود نگرفت و جنگ جدیدی را این بار با ابعاد اقتصادی بر ملت ما تحمیل کرد ولی باز هم ملت ما ثابت کردند که در برابر فشارهای غرب و شرق تسلیم نخواهند شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در راه ایجاد حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هستیم اظهار داشت: در شرایطی که همچنان تحریم ها باقی هستند توانستیم از تورم و رکود فاصله بگیریم و گامهای اولیه برای رونق اقتصادی را برداریم.

وی با بیان اینکه جامعه ما متحد و یکپارچه است گفت: سپاه، ارتش و بسیج در کنار هم و همچنین اقوام و مذاهب ایرانی متحد با یکدیگر در برابر دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ما از فشارهای دشمن هراسی نداریم خاطر نشان کرد: ما ملت صلحیم و قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم ولی در برابر هر نوع تهدیدی از خود به خوبی دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: دنیا باید به ایثارگری ملت ما بنگرد که چگونه به رقم تقدیم فرزندان خود به انقلاب اسلامی همچنان در راه خود پا برجاست.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را برای تقویت نیروهای مسلح و رفاه خانواده‌های ایثار گر و شهدا بکار خواهد گرفت گفت : تلاش‌های دولت در برابر ایثار این خانواده‌ها را ناچیز بوده و اجر و پاداش اصلی این خانواده‌ها نزد خداوند محفوظ است.

دکتر روحانی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما با افتخار و تولید تسلیحات جدید و مهم تر از آن با ایمان و انگیزه خود امروز تبدیل به قوی‌ترین نیروی مسلح منطقه شده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همه توان به حمایت و تقویت نیروهای مسلح اقدام خواهد کرد گفت: تردید نداریم که همه ملت پشتوانه نیروهای مسلح و نیروهای مسلح نیز پشتوانه نظام بوده و خواهند بود.

وی افزود: امروز در منطقه ما آشوب و ناامنی همه جا را فرا گرفته است اما ایران در این بین جزیره ثبات در یک منطقه آشوب زده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه ملت‌های منطقه در برابر تروریسم ایستادگی خواهند کرد تصریح کرد: امروز پیروزی‌های درخشانی را در عراق، سوریه، غزه و یمن شاهدیم و خوشحالیم که ملت‌های منطقه در برابر مستکبرین ایستادگی می‌کنند.

رئیس جمهور در پایان ادامه داد: ما همه متحد و منسجم در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبرین می‌ایستیم و تردید نداریم با این مقاومت پیروزی از آن ماست.

 

 

 

 

منبع : سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.