دوشنبه 14 مهر 1393 | 12:45
آیت الله خاتمی:
بازسازی غدیر رزمایش ولایی است/ 40 مورد بحران کشوری توسط رهبری خنثی شده است
بازسازی غدیر رزمایش ولایی است/ 40 مورد بحران کشوری توسط رهبری خنثی شده است
امام جمعه موقت تهران گفت: یک میلیون نفر بازدیدی که از بازسازی وافعه غدیر طی سال گذشته انجام شد، رزمایش ولایی بود که در شهرها صورت گرفت. البته جماعتی که می‌آید و بر می‌گردد خودش یک راهپیمایی است و این گام مقدسی است که باید استمرار داشته باشد اما در تداوم آن باید بازنگری‌هایی برای رفع نواقص و تقویت نقاط قوت صورت گیرد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در دیدار با  جمعی از اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر خم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بستر ولایت رشد یافته است و در این قبیل عرصه‌ها فعال بوده و این نیرو همچنان نقش آفرین باشد تا دین خود را به ولایت ادا کند. لذا بازسازی واقعه غدیر را می‌توان بخشی از این ادای دین به ولایت دانست.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج و بنیاد بین المللی غدیر در اجرای چنین برنامه‌هایی باید با یکدیگر هماهنگ بوده و از امکانات هم استفاده کنند، افزود: مردمی کردن بازسازی واقعه غدیر باید همواره در دستور کار باشد یعنی همانطور که در عزای امام حسین(ع) از اهل بیت تکریم می‌شود در غدیر هم باید از ولایت تکریم کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: همان گونه که در عزاداری‌ها سنگ تمام می‌گذاریم. در شادی‌ها خیلی خود را موظف نمی‌دانیم، در صورتی که روایت است و معصومین(ع) همانگونه که در برپایی عاشورا عنایت داشتند، در برپایی جشن ولایت غدیر هم عنایت خاصی داشتند.

خاتمی با بیان اینکه برای هیچ روزی از روزهای سال به اندازه روز غدیر توصیه برای شاد بودن وجود ندارد، عنوان کرد: اگر بتوانیم قداست غدیر را قداست شاد بودن و تکریم ولایت در غدیر را بر مسند بنشانیم مطمئن باشید همان گونه که در برپایی عزای امام حسین(ع) مردم همت می‌کنند و خود جوش مراسم‌های عزاداری برپا می‌دارند، در برگزاری جشن غدیر هم همت خواهند داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر باید تا زمانی که ظرفیت بازدید دارد، نمایش ادامه یابد، تصریح کرد: مراسم بازسازی واقعه غدیر به نحوی ابراز عاطفه و بیان شور ولایت است به همین خاطر این شور را باید به شعور ولایی گره بزنید.

خاتمی یادآور شد: در بیان واقعه غدیر عبرت‌ها، درس‌ها و واکنش‌ها در برابر غدیر را عنوان کنیم زیرا غدیر به فرموده امام همیشه باید زنده بماند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر قرار باشد مراسم غدیر را ترویج نکنیم و جلوه‌ای نداشته باشد تفاوتی بین غدیر قبل از انقلاب و بعد از انقلاب وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تکریم ولایت باید مستدل و مستند صورت گیرد، عنوان کرد: اعترافاتی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران داشتند این واقعیت را آشکار می‌سازد که ولایت فقیه در ایران توانسته تاکنون 40 مورد حوادث بحران زا برای کشورمان را خنثی و بی اثر کند پی این تاثیر رهبری و ولایت در پیشبرد اهداف انقلاب باید بازگو شود.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.