یکشنبه 20 مهر 1393 | 10:10
سردار فضلی در نشست خبری
تحولات منطقه ناشی از تفرقه‌افکنی‌های آمریکاست/ بازسازی واقعه غدیر در مسیر کاروان‌های راهیان نور
تحولات منطقه ناشی از تفرقه‌افکنی‌های آمریکاست/ بازسازی واقعه غدیر در مسیر کاروان‌های راهیان نور
جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اتفاقاتی که بین کشورهای اسلامی در عراق، لبنان، سوریه و سایر بلاد شاهد هستیم ناشی از تلاش‌های دشمنان در ایجاد اختلاف بین جوامع اسلامی است.

 

 

سردار علی فضلی جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری بازسازی واقعه غدیر که صبح امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر دلیل وقوع تحولات امروز در منطقه غرب آسیا گفت: آنچه ما در کشورهای اسلامی می‌بینیم به‌ویژه در عراق و سوریه و طی آن گروه‌های تکفیری به جنگ با مردم مشغول هستند نتیجه تلاش‌های تفرقه افکنانه آمریکا، صهیونیست‌ها و سایر دشمنان مسلمانان است.

وی افزود: این گروه‌های تکفیری که به نام اسلام مشغول جنگ با مردم هستند در برابر حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه و مقاومت 50 روزه این مردم در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندادند؛ زیرا این گروه‌های به ظاهر اسلامی با سران صهیونیست‌ها در ارتباط هستند.

سردار فضلی ادامه داد: با وجود اینکه این گروه‌های به ظاهر اسلامی مشغول جنگ با مردم مسلمان هستند جهان اسلام برای بازگشت آنها به اصل خود که همان برادری و برابری در جوامع اسلامی است بازگردند و از ایجاد فتنه بپرهیزند؛ چراکه اگر این‌گونه شود مستکبرین دیگر جایی برای ایجاد فتنه و توطئه در جوامع اسلامی نخواهند داشت و نمی‌توانند ذخائر جوامع اسلامی را برای خود ثبت و ضبط کنند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: البته هوشمندی مردم و جهان اسلام با گذشته متفاوت شده که نمونه آن بیداری اسلامی است که در جوامع اسلامی شکل گرفته و این نشان‌دهنده وجود وحدت در میان مسلمانان در دفاع از اسلام است.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که اکنون در دفاع از مرزهای ایران اسلامی شاهد وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمنان کشورمان هستیم، عنوان کرد: با توجه به وحدت‌آفرین بودن غدیر، هر آنچه مسئولان و مردم در عمل به پیام غدیر کوشا باشند، نتیاج بسیار مطلوبی برای کشور و حتی جهان اسلام در پی خواهد داشت.

سردار فضلی همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی اتفاقات عظیمی را در وحدت بین شیعه و سنی بوجود آورده است، گفت: به‌عنوان مثال با راه‌اندازی کاروان های راهیان نور، در پنج سال اخیر شاهد هستیم که اقشار مختلف مردم از شیعه و سنی در برنامه‌هایی که در یادمان‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایش های بازسازی واقعه غدیر، یادآور شد: تاکنون سابقه نداشته جمعیتی میلیونی، این‌چنین در صحنه نمایش حضور یابند و از نزدیک تماشاگر بازسازی واقعه غدیر باشند؛ بنابر این می‌توان گفت که حضور میلیونی مردم در دیدن این نمایش میدانی به دلیل وحدت‌بخش بودن غدیر است که توانسته مردم را از مجلس و منازل به محل صحنه نمایش بکشاند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امسال در محل یادمان شهدای شلمچه، کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی و سایر کاروان‌های راهیان نور در روز عید غدیر می‌توانند از نزدیک نظاره‌گر اجرای نمایش میدانی بازسازی واقعه غدیر باشند.

سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر بسیج نیز در سخنانی گفت: برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه به این حرکت مردمی سایت اطلاع‌رسانی «الیوم» راه‌اندازی شده و برای اینکه نمایش به‌صورت یکسان در تمام کشور اجرا شود، نمایشنامه واحدی تدوین و در اختیار گروه‌های نمایشی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساخت فیلم پویانمایی «غدیر» توسط بسیج، ادامه داد: امسال پیش‌بینی شده دعای غدیریه در یادمان‌های دفاع مقدس توسط کاروان‌های راهیان نور قرائت شود، به امید آن که غدیر به فرهنگی فرا گیر تبدیل شود.

سردار سلیمانی افزود: این نمایش در استان تهران در جاده لشگرک، میدان امام حسین(ع)، نظرآباد، شهریار، ورامین و پردیس برگزار می‌شود.

منبع :دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.