دوشنبه 28 مهر 1393 | 08:58
سردار فتوحی در همایش بسیج و رسانه:
دشمن درجنگ سخت تصرف‌کننده«مرزها» ودر جنگ نرم مسخ کننده «مغزها» است
دشمن درجنگ سخت تصرف‌کننده«مرزها» ودر جنگ نرم مسخ کننده «مغزها» است
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: امروز کار رسانه‌های بیگانه بر روی افکار مسلمانان متمرکز شده و ضمن تلاش برای کشاندن افکار جوانان مسلمان به سمت افکار و برنامه‌های جدید، تلاش می‌کنند از اسلام چهره‌ای خشن و بی‌منطق ارائه دهند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سردار اکبر فتوحی عصر دیروز در همایش بسیج و رسانه که به همت سپاه الغدیر و بسیج رسانه استان یزد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در دنیای امروز اظهار داشت: رسانه‌ها امروز در واقع مرزبانان فرهنگی به شمار می‌روند ضمن اینکه دشمنان نیز از رسانه‌های خود برای هجمه‌های فرهنگی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف رسانه در کشور اسلامی متفاوت از سایر کشورهاست و رسانه‌ها در نظام‌های اسلامی باید در مسیر و فضای اسلامی حرکت کنند.

سردار فتوحی با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در ایران اسلامی نیز بیان کرد: رسانه‌ها در ایران باید مسیر انقلاب اسلامی را طی کنند و نباید شرایطی را فراهم کنند و راهی را بروند که مورد تجلیل رسانه‌ها ضد انقلاب قرار گیرند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه رسانه‌های انقلاب اسلامی ایران باید در همه امور به ویژه امور سیاسی و فرهنگی تاثیرگذار باشند، عنوان کرد: رسانه‌ها به طور قطع در شکل‌گیری رویدادهای مهم سیاسی و فرهنگی تاثیرگذار هستند و این فعالیت آنها به رسالت آنها تبدیل شده است.

وی از رسانه‌ها به عنوان خالقان قهرمانان فرهنگی یاد کرد و افزود: رسانه واقعی به دنبال ساختن انسان‌هایی با فکر فاتح است و فتح‌الفتوح رسانه، ساختن انسان‌های خالق فتح‌های بزرگ است.

سردار فتوحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش‌آفرینی رسانه‌ها در رویدادهای مهم و اساسی انقلاب اسلامی عنوان کرد: نقش رسانه‌ها را نمی‌توان در دوران هشت سال دفاع مقدس نادیده گرفت و اگر رسانه‌های انقلابی نبودند، وقایع جنگ به پشت جبهه‌ها نمی‌رسید.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد همچنین با بیان اینکه برای تبلیغ و ترویج وجود رسانه ضروری است، خاطرنشان کرد: هرگز بدون تبلیغ و رسانه‌ نمی‌توان باورهای دینی را گسترش داد از این رو برای گسترش دین اسلام و تبلیغ آن، نیاز به رسانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها بر روی ذائقه افراد کار می‌کنند و ذائقه مردم را به نفع باورها و خواسته‌های خود تغییر می‌دهند، تاکید کرد: امروز کار رسانه‌های بیگانه بر روی افکار مسلمانان متمرکز شده و ضمن تلاش برای کشاندن افکار جوانان مسلمان به سمت افکار و برنامه‌های جدید، تلاش می‌کنند از اسلام چهره‌ای خشن و بی‌منطق ارائه دهند.

سردار فتوحی تصریح کرد: در چنین شرایطی تکلیف و رسالت رسانه‌های داخلی و متعهد بسیار سنگین است زیرا رسانه‌ها در واقع خط اول جبهه جنگ فرهنگی به شمار می‌روند و باید در مقابل موج سنگین دشمن ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا در صدد قالب کردن فرهنگ خود در جهان هستند و از آن به عنوان فرهنگ جهانی یاد می‌کنند، اظهار داشت: هدف غرب از فرهنگ جهانی، همان فرهنگ آمریکایی است و تلاش می‌کند در این فرهنگ، اعتقادات مسلمانان را هدف قرار داده و غیرت، تعصب و مردانگی را از مسلمانان بگیرد.

به گزارش بسیج، همایش بسیج و رسانه دیروز به همت روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد و بسیج رسانه استان با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان از جمله مشاور فرهنگی استاندار یزد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد، فرماندار تفت، مسئولان سپاه الغدیر استان، جانشین فرمانده انتظامی استان یزد و ... در اردوگاه شهید صدوقی سانیچ برگزار شد.

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.