چهارشنبه 28 آبان 1393 | 08:06
سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:
سیستم اجرایی کشور از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کند
سیستم اجرایی کشور از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: بهتر است بگویم که سیستم اجرایی ما از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کند.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه همایش "دانشمند برجسته" که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با شناخت و ارتباطش با آن شهید بزرگوار، اظهار داشت: من تقریبا از اوایل جنگ تا شهادت ایشان ارتباط نزدیکی با سرلشکر مهندس حسن طهرانی‌مقدم داشتم. وی انسان مومن، خردمند و دانشمندی بود که زندگی، اندیشه و تفکرش را در راه خدمت به دفاع و امنیت کشور هزینه کرد. 

وی با تاکید بر اینکه شهید طهرانی‌مقدم مرد صلح و امنیت منطقه نام گرفت، ادامه داد: وی در زمان دفاع مقدس در مقابل بحران جنگ شهرها با اقتدار موشکی ایران جلوی آسیب‌پذیری شهرها را گرفت و عملیات مقابله به مثل را در راهبرد دفاعی ایران قرار داد. بعد از جنگ و در پی اشغال نظامی عراق و افغانستان که آمریکایی‌ها تفکراتی در ذهن‌شان بود، اقتدار موشکی ایران به عنوان عنصری بازدارنده در دفاع و امنیت و صلح در منطقه ایفای نقش کرد. 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی شهید طهرانی‌مقدم، تصریح کرد: وی خلق و خوی انسانی داشت و بسیار رئوف و مهربان بود. وی به اخلاق قرآنی و اسلامی آراسته بود و خاکی و ورزشکار بود. شهید طهرانی‌مقدم روحیه‌ای جهادی داشت و در زمان 10 سال فرماندهی بنده در سپاه ایشان فرمانده موشکی بود و سال‌های بعد از جنگ با زمان جنگ برای ایشان تفاوتی نداشت. 

سرلشکر صفوی با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم پس از جنگ با همان روحیات جهادی و ابتکارات و خلاقیت عمل کرد، گفت: شهید طهرانی‌مقدم انسانی اندیشه‌ورز بود که شجاعت بی‌مانندی داشت و دارای روحیه مردم‌داری بود. 

وی در خصوص ارتباط میان دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: باید اظهار تاسف کنم که دانشگاه‌ها و سیستم‌اجرایی کشور ما در ارتباط نیستند و حتی بهتر است بگویم که سیستم اجرایی ما از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کند. دانشگاه‌های ما با ظرفیت بالا می‌توانند در پیشرفت ایران و مدیریت کشور ایفای نقش کنند. دولت و وزارتخانه‌ها باید بتوانند از ظرفیت خودآگاهی اساتید و دانشجویان استفاده کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ما بیش از 4 میلیون دانشجو و 70 هزار عضو هیئت‌علمی داریم. این ظرفیت بالایی است که وزارتخانه‌های ما و تدوین‌کننده‌های برنامه‌ها باید از آن استفاده کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به تدوین برنامه ششم در دولت، یادآور شد: چقدر خوب است ظرفیت علمی دانشگاه‌ها را در پیشرفت صنعتی، کشاورزی، علمی و آمایش سرزمینی ببینند. امیدواریم دولت‌مردان و سیاست‌مداران به ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان توجه کنند و کمتر به شکل دیگری به دانشگاه‌ها نگاه کنند. باید ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در راستای رفاه و آسایش کشور به کار گرفته شود.

 

 

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.