یکشنبه 23 آذر 1393 | 09:17
سرلشکر صفوی:
استراتژی و عشق امام حسین (ع) توأم با قدرت و دانایی است
استراتژی و عشق امام حسین (ع) توأم با قدرت و دانایی است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر قدرت و سیاست را جزیی از اجزا ژئوپلیتیک بدانیم، انتخاب سرزمین کربلا و قدرت عشق که مافوق همه چیز است و سیاست امام حسین (ع) و این استراتژی و قدرت عشق که توام با قدرت و دانایی است را چگونه می توان تفسیر کرد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  هفتمین جلسه مجمع عمومی انجمن ژئوپلیتیک ایران با حضور هیأت مدیره انجمن، اعضاء و نماینده کمیسیون انجمنهای علمی ایران در سالن همایش‌های سرای محله خاقانی برگزار شد.

سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ابتدای این جلسه گفت: هم اکنون بیش از بیست میلیون زائر به سمت کربلا در حرکت اند که چهار میلیون آن از خارج از عراق آمده اند و از این مقدار بیش از یک میلیون و سیصدهزار نفر از ایران رفته اند.

وی افزود: آیا تاکنون راجع به ژئوپلیتیک جهان اسلام یا ژئوپلیتیک تشیع فکر کرده‌اید؟ اگر سرزمین جزء لاینفک جغرافیاست، اگر قدرت و سیاست را جزیی از اجزا ژئوپلیتیک بدانیم، انتخاب سرزمین کربلا و قدرت عشق که مافوق همه چیز است و سیاست امام حسین (ع) و این استراتژی و قدرت عشق که توام با قدرت و دانایی است را چگونه می توان تفسیر کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد. شما چگونه این مفهوم را در مفاهیم ژئوپلیتیک تفسیر کنید؟ شما که اهل علم هستید، سیاست و جغرافیا را می‌دانید، محور ایران، عراق و سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی چه مفهومی دارد.

وی افزود: در دو سال پی در پی ما رتبه ممتاز را از وزارت علوم دریافت کردیم که یکی از موفقیت های انجمن بود. برگزاری کنفرانس ها و همایش‌های متعدد و اینکه اعضای انجمن، اساتید و اعضا هیئت مدیره انجمن در تدوین برنامه ششم کشور سال 1395 تا سال 1399 به طور خاص در آمایش سرزمینی یک مشارکت جدی در سازمان برنامه و بودجه دارند، این نشان می دهد که انجمن کارایی مناسبی دارد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: علوم جغرافیایی ظرفیت های بالائی دارد. امیدوار هستیم از ظرفیت علوم جغرافیایی و سایر علوم بتوانیم در خدمت مردم و کشور عزیزمان ایران و درخدمت به بشریت و برطرف کردن نابسامانی‌های سرزمینی‌مان و اداره بهتر مردم استفاده کنیم و مدیریت سرزمین و مدیریت منابع انسانی را، برای پیشرفت مادی و معنوی و علمی بکار ببریم و کشورمان را به آن جایگاهی که شایسته این ملت است، به جایگاه اول در منطقه جنوب غرب آسیا برسانیم.

وی ادامه داد: آرزوی ما این است که بتوانیم این انجمن را هم از نظر علمی و هم از نظر اینکه نقشی را در برنامه پیشرفت کشور داشته باشد به کار گیریم.

سرلشکر صفوی در ادامه عملکرد دو ساله ششمین دوره هیئت مدیره انجمن ژئوپلیتیک ایران را تشریح کرد و گفت: انجمن ژئوپلیتیک ایران در ششمین دوره خود اقدام به برگزاری دو همایش مو ضوعی با عنوان های همایش ملی جغرافیای انتخابات و همایش ملی ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا، مسائل، تحولات و چشم انداز کرده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات ششمین دوره این انجمن برگزاری دومین دوره انتخاب برترین آثار علمی در جغرافیای سیاسی و برگزاری نشست های علمی و سخنرانی ها با موضوعات نشست تخصصی مهاجرین و اتباع بیگانه، نشست علمی ژئوپلیتیک و مرزهای سیاسی و نشست علمی روز ملی خلیج فارس و همچنین سخنرانی علمی سیاست خارجی و توسعه در ایران، نشست علمی چشم انداز تحولات سوریه و برگزاری سایر نشست های علمی است که به طور خاص برگزاری یازده نشست علمی و سخنرانی و برگزاری هفت دوره آموزش را در اینخصوص می توان اشاره کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: از دیگر اقدامات ششمین دوره انجن ژئوپلیتیک، انعقاد تفاهم نامه های همکاری و انتشار فصلنامه بین المللی ژئوپلیتیک و برگزاری کارگاه های آموزشی است.

وی ادامه داد: انجمن ژئوپلیتیک ایران به پاس خدمات ارزنده در اشاعه و تعمیق دانش جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک طی دو سال گذشته با اخذ 5/ 878 امتیاز از کمیسیون انجمن های علمی ایران، حائز رتبه ممتاز شده است.

در ادامه این برنامه گزارش مالی یکسال گذشته انجمن توسط نسرین خانیها و گزارش عملکرد انجمن توسط مراد کاویانی راد دبیر انجمن ارائه شد.

در ادامه این برنامه بازرس انجمن به ارائه گزارش پرداخت و در پایان انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان انجمن انجام شد و سید یحیی صفوی، یدالله کریمی پور، هادی اعظمی، خانم نسرین خانیها، یوسف زین العابدین به عنوان اعضای هفتمین دوره هیأت مدیره و مراد کاویانی راد و هادی زرقانی بعنوان بازرسان انجمن توسط اعضاء انتخاب شدند.

 

 

 

منبع : سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.