چهارشنبه 10 مهر 1392 | 07:24
تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه
ارتش سوریه ده‌ها شبه‌نظامی را از پا درآورد
ارتش سوريه مي‌گويد در جريان عمليات نظامي، ده‌ها شبه‌نظامي را از پا در آورده و تسليحات آنان را ضبط کرده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

خبرگزاري رسمي سوريه، سانا، گزارش داد ارتش اين کشور روز سه‌شنبه (۹ مهر، ۱ اکتبر) حملاتي را عليه شبه‌نظاميان در استان‌هاي دمشق، حما، درعا، حلب، حمص، ادلب و لاذقيه آغاز کرد و ده‌ها تن از آنان را از پا در آورد.

همچنين، نيروهاي مسلح سوريه بسياري از مسلسل‌ها، تفنگ‌هاي تک تيراندز، پرتاب‌گرهاي موشک و موشک‌هاي دست ساز شبه‌نظاميان را ضبط کردند.

چندين بمب کنارجاده‌اي نيز در امتداد بزرگ‌راه حما به ادلب حنثي شد.

اين در حالي است که نظاميان دولتي سوريه به تازگي عمليات پاکسازي موفقيت‌آميزي را در بخش‌هاي مختلف اين کشور انجام دادند و خسارت‌هاي سنگيني بر شبه‌نظاميان وارد کردند.

موفقيت‌هاي ارتش سوريه عليه شبه‌نظاميان، حاميان مالي گروه‌هاي تکفيري را نگران مي‌کند.

عمران الزعبي، وزير اطلاع رساني سوريه، ۵ تير (۲۶ ژوئيه) گفت عربستان سعودي از دستاوردهاي اخير ارتش سوريه عليه شبه‌نظاميان به خود مي‌لرزد.

وي اين اظهارات را پس از ديدار وزاري خارجه امريکا و عربستان در جده بيان کرد. سعود الفيصل، وزير خارجه عربستان سعودي، در ديدار با همتاي امريکايي خود، جان کري، تاکيد کرد که شبه‌نظاميان تکفيري سوريه بايد به تسليحات ضد هوايي و ضد تانک مجهز شوند.

الزعبي گفت که تلسيحات و پول دولت عربستان سعودي عامل اصلي در پس خون‌ريزي‌هاي سوريه است.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، بسياري از شورشيان مسلحي که در سوريه عليه حکومت اين کشور مي‌جنگند از اتباع کشورهاي خارجي هستند.

اين در حالي است که بر اساس بررسي موسسه مطالعات دفاعي در انگليس که نتيجه آن در روزنامه ديلي تلگراف منتشر شد، نزديک به ۱۰۰ هزار شورشي عليه دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه مبارزه مي‌کنند.

بر پايه اين بررسي که با استفاده از برآوردهاي اطلاعاتي و مصاحبه با شبه‌نظاميان انجام شده است، از آغاز ناآرامي‌ها در سوريه، شبه‌نظاميان به حدود ۱۰۰۰ شاخه وابسته تقسيم شده‌اند.

در اين ميان، ۱۰ هزار شورشي فعال در سويه که بيشتر آن‌ها خارجي هستند، براي گروه وابسته به القاعده از جمله جبهه النصره و ديگر گروه‌هاي شورشي مبارزه مي‌کنند.

کميسارياي عالي پناهدگان سازمان ملل در بيانيه‌اي اخير خود گفت شمار آوارگان سوري که در ۲۹ ماه گذشته خانه‌هاي خود را ترک کرده‌اند به ۲ ميليون نفر رسيده است.

سازمان ملل خود اعلام کرده است از آغاز درگيري‌ها در سوريه بيش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و ميليون‌ها نفر بي‌خانمان شده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.