پنجشنبه 4 دی 1393 | 09:05
اسفند ماه امسال؛
رزمایش بزرگ ارتش در منطقه جنوب غرب برگزار می‌شود
رزمایش بزرگ ارتش در منطقه جنوب غرب برگزار می‌شود
فرمانده منطقه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: اسفند ماه امسال در منطقه جنوب غرب رزمایش بزرگ با محوریت خوزستان ایلام و لرستان وبا وسعت ۳۰۰ هزارکیلومترمربع انجام می‌شود.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"   امیر سرتیپ علی ظریفی یگانه در نشست خبری که بعد از ظهر دیروز در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: رزمایش بزرگ محمد رسول الله با وسعت 250 هزار کیلومتر در منطقه نیک‌شهر از توابع شهرستان چابهار و شهرستان سرباز با دو محوریت توسط نیروی زمینی و هوایی، دریایی ارتش و پدافند خاتم الانبیاء در حال برگزاری است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیشتر ملزومات مورد نیاز از خارج از کشور تامین می‌شد، اما با به وجود آمدن جنگ و توطئه دشمن تحریم‌های زیادی علیه کشورمان صورت گرفت وملزومات مورد نیاز که خریداری شده بود به ما تحویل داده نشد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش افزود: امروز کشور در جایگاهی قرار دارد که در زمینه تهیه تجهیزات به خود کفایی رسیده و قادر است تجهیزات و وسایل مورد نیاز کشور‌های دیگر را نیز تامین کند. این در حالی است که تا قبل از انقلاب تمام امکانات ارتش وابسته به کشورهای غربی بود.

سرتیپ دوم ظریفی یگانه تصریح کرد: امروز تجهیزات کشور به گونه است که رادارهای ما قادر است که هواپیمای رادار گریز را شناسایی و مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: سیستم هدایت هوشمند, آتش را به خوبی هدایت می‌کند و با خطایی کمتر از یک متر هواپیما و موشک‌های دشمن را می‌تواند نشانه گیرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را سنجش توانایی آموزش و ارزیابی نیرو‌ها اعلام کرد.

سرتیپ دوم ظریفی یگانه انجام رزمایش را به عنوان وسیله‌ای برای اندازه گیری قدرت نظامی کشور‌ها دانست و عنوان کرد: اسفند ماه امسال در منطقه جنوب غرب رزمایش بزرگ با محوریت خوزستان ایلام و لرستان وبا وسعت 300 هزارکیلومترمربع انجام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش واقعی و جنگ واقعی را به نمایش می‌گذارد که نیرو‌ها با آموزشهای ویژه وخاص به عنوان دشمن دراین رزمایش شرکت می‌کنند.

سرتیپ دوم ظریفی یگانه تصریح کرد: در رزمایش پیشین میزان آسیب دیدگی به نیرو‌ها صفر بوده اما معمولا 10 درصد احتمال آسیب دیدگی در رزمایش این چنینی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 6 لشکر درگیر این رزمایش هستند عنوان کرد: تمام تجهیزات جدید در این رزمایش مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: در این رزمایش از سلاح تک تیرانداز، سیستم هدایت هوشمند جدید، تانک صمصام و تانک سبلان پرده برداری می‌شود.

 

 

 

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.