پنجشنبه 4 دی 1393 | 10:45
سردار کاظمی در نشست‌خبری
دشمنان از موفقیت عملیات هواپیماربایی کاملا مایوس شده‌اند
دشمنان از موفقیت عملیات هواپیماربایی کاملا مایوس شده‌اند
جانشین فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه مجموعه اقدامات ما از دشمن سلب اراده تهاجم کرده است، گفت: دشمن دیگر میل به هواپیماربایی ندارد و می‌داند که در این عرصه موفق نخواهد شد

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار محمدحسن کاظمی جانشین فرماندهی حفاظت سپاه ظهر امروز در نشست خبری که به منظور به منظور گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، اظهار داشت: تا سال 89 صدوسی مورد هواپیماربایی داشتیم که 26مورد آن در هوا رخ داد. در 13 مورد از این 26 مورد درگیری منجر به تیراندازی و کشتن مهاجم داشتیم.

وی ادامه داد: در آن زمان نخست وزیر وقت درخواست کرده بود که سپاه از فرودگاه برود، اما سپاه ماند و مسوول حفاظت از هواپیماها شد.

سردار کاظمی ادامه داد: در یکی از هواپیماربایی هواپیماربا یک خانم بود که البته به هلاکت رسید. وقتی دشمن برای خرابکاری از زن استفاده میکند ما از خواهران پاسدار استفاده خواهیم کرد. در این راستا خواهران پاسدار آموزش های ویژه از جمله تیراندازی دقیق دیده اند.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه همچنین از تدوین و تنظیم برنامه ملی صنعت هوانوردی و ارسال آن به شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

سردار کاظمی افزود: اینگونه نیست که سپاه وارد هر عرصه ای میشود برایش فرش قرمز پهن کنند. ورود به برخی عرصه ها آسان نیست، مخصوصا عرصه هایی که تنش زا است. اما با این حال سپاه به عرصه حفاظت هواپیمایی وارد شد و دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرد. ورود سپاه به این عرصه در همان اوایل با مخالفت هایی همراه شد و حتی برخی تهدید کردند که اگر سپاه وارد شود اعتصاب می‌کنیم.

"با تاکید و فرمان امام و پس از 5 هواپیماربایی وارد عمل شدیم و موقیت هایی را کسب کردیم مجموعه اقدامات ما از دشمن سلب اراده تهاجم کرده است و دشمن دیگر میل به هواپیماربایی ندارد و می‌داند که در این عرصه موفق نخواهد شد. به همین خاطر سراغ عرصه های دیگر رفتند مثل ترور دانشمندان هسته ای که به لطف خدا در این عرصه نتوانستند به اقدامات خرابکارانه خود ادامه دهند."

سردار کاظمی با بیان اینکه فعالیت های ما رشد کرده و امروز این آمادگی را داریم که دانسته های خود را در اختیار کشورهایی که برای دریافت تجارب ابراز علاقه کردند قرار دهیم، گفت: فیلمی در 26 قسمت از مجموعه اقدامات سپاه حفاظت تهیه کرده ایم که بزودی پخش خواهد شد.

وی همچنین درباره اقدامات گروهک‌های تروریستی از جمله داعش اظهار داشت:‌ داعش به هیچ عنوان نتوانسته امنیت پروازی ما را به خطر بیاندازد.

سردار کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که سازمان‌های بین‌المللی از جمله ایکائو و آیوسا فعالیت‌های ما را رصد می‌کنند، تصریح کرد: ما دوبار در سال 86 و 90 از سوی ایکائو مورد بازرسی قرار گرفتیم و اخیرا نیز یک شرکت آلمانی نیروهای حفاظت سپاه را مورد آزمایش قرار داد و سپاه در این آزمایش نمره ممتاز دریافت کرد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه در عرصه حفاظت هواپیمایی از هیچ کجا الگو نگرفته است، گفت: امروز تا مقطع دکتری دوره امنیت پرواز را به صورت آکادمیک برگزار می کنیم. تامین امنیت پروازی به صورت یکپارچه انجام می گیرد، زیرا اهمیت پروازها برای ما یکسان است. مشخص نیست دشمن از کدام فرودگاه اقدام به هواپیماربایی می‌کند به همین دلیل ما بر همه پرواز ها حساس هستیم، البته ما استان های مرزی را به عنوان استان قرمز درنظر گرفته و اقدامات محسوس و نامحسوسی را برای تامین امنیت انجام می‌دهیم.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه در پاسخ به این سوال که آیا در فتنه 88 اقدامات خرابکارنه در ربایش هواپیما افژایش یافت گفت خیر افزایش نداشته اما ما منتظر بودیم که اگر دشمن با سو استفاده از وضعی فتنه ها را گسترش دهد وارد عمل شویم و جلویش را بگیریم.

سردار کاظمی درخصوص نحوه حفاظت از پروازهای مسئولین از جمله روسای جمهور و وزرا خاطرنشان کرد: روسای جمهور از هواپیمای آشیانه استفاده می‌کنند که این هواپیماها تحت حفاظت است، البته گاهی مسوولان از هواپیماهای مسافربری استفاده می‌کنند که ما امنیت آن‌ها را تامین کرده و تا کنون هیچ هواپیمای حامل مسوولان مورد تهدید واقع نشده است.

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.