سه شنبه 9 دی 1393 | 13:17
سردار سلامی در همایش نقش دولت انگلیس در فتنه ۸۸:
ارتش مردمی عراق، ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان است/ الگوگیری انصارالله یمن از انقلاب اسلامی ایران
ارتش مردمی عراق، ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان است/ الگوگیری انصارالله یمن از انقلاب اسلامی ایران
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فتنه 88 تقاطع استراتژی ناقص فتنه گران در داخل و ائتلاف شیاطین و استعمارگران در بیرون از کشور بود که به دنبال تصرف ذهنی، اعتقادی و اندیشه ای مردم ایران بودند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه ۸۸ با اشاره به نقش انگلیس در فتنه ۸۸ اظهار داشت: رخدادهای تاریخی صدر اسلام آرمان‌ساز است؛ چرا که مردم از آن نتیجه می‌گیرند که نباید پیشوای مسلمین تنها باشد و الا‌‌ همان‌گونه که امام حسین تنها ماند، راس جامعه از بدنه جامعه جدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیر، استعمار، عقب‌ماندگی و ایجاد نظم بر اساس مطلوب‌های انگلیس از جمله کارکردهای این استعمار پیر است، بیان داشت: امروز دندان‌های این شیر پیر و تاجگذاری شده در دوران گذشته کشیده شده و دیگر از آن امپراطوری و خورشید بی‌فروغ خبری نیست.

سردار سلامی با اشاره به اینکه انگلیس در سیاست‌های خود همواره به دنبال این است که کشورهای مسلمان را از اندیشه‌های تاریخی خود جدا کند، بیان داشت: این استعمارگر به دنبال ان است که در دنیای ذهن سیاست‌های خود را توسعه دهد؛ لذا می‌بینیم که در فتنه ۸۸ با همین رویکرد وارد می‌شود و تمام تلاش خود را برای تحقق سیاست‌های خود به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کاری که فتنه گران به دلیل جهالت و غرق شدن در ظلمت جهل انجام دادند باعث تحریک استعمارگران برای دستیابی به آرزوهای ناکام مانده و فریز شده آن‌ها در ایران شد.

وی یادآور شد: به اعتراف شیاطین، آن‌ها هر چه سناریو داشتند از قبیل توطئه‌ی تجزیه‌طلبانه، محاصره اقتصادی، عملیات روانی، جنگ نظامی و اطلاعاتی به کار گرفتند تا اعتماد و وحدت بین مردم را خدشه وارد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ایران درآن مقطع زمانی به دنبال دستیابی به ترازهای جهانی بود و استعمارگران در آستانه کرنش کردن و تسلیم شدن در برابر ملت ایران قرار داشتند. علاوه بر این، با نفوذ ایران در منطقه، تسلط سیاسی آن‌ها رو به کاهش بود که این واقعه غم انگیز رخ داد. بنابراین بزرگ‌ترین جنایت فتنه‌گران این بود که تصویر نظام مردم‌سالارانه ایران را خدشه‌دار کردند که ده‌ها بار خطرناک‌تر از تهدید نظامی در دوران دفاع مقدس بود.

سردارسلامی تاکید کرد: جنگ تحمیلی به استحکام باورهای ملت ایران منجر شد، ولی این فتنه عکس همه این گزاره‌ها عمل کرد؛ چون به دنبال انتصال مردم با رهبری جامعه و ایجاد تردید در باور‌ها و اعتقادات مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران می‌خواستند فضای ذهن ما را از قوه عاقله جامعه جدا کنند که این هم نتیجه استراتژی سیاست انگلیس بود.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: وقتی عاشورا و مفاهیم آن گنجینه‌ی الهی مورد خطر واقع شد، ملت ایران نسبت به ژرفای این توطئه عمیق آگاه شدند و ۹ دی را آفریدند. پس ۹ دی تراکم دفاع مقدس ۸ ساله ازیک برهه کوتاه از زمان بود و این یعنی یوم الله.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنر ملت ایران این بود که همه آرزوهای کوچک و بزرگ دشمنان را به گورستان فرستاد، یادآور شد: وضعیت‌ ایران اکنون به عراق منتقل شده و بسیج مردمی عراق ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان از نظر کمیت است.

سردار سلامی با یادآور شد: در لبنان، حزب‌الله، در یمن انصارالله و در فلسطین، گروه‌های فلسطینی را داریم که با منطق جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران نه تنها در توسعه مفهوم و بسط اندیشه و تولید معرفت در حال تسخیر ذهنی جهان اسلام است، بلکه ظرفیت‌سازی فیزیکی داشته و جایی برای حضور زمینی برای بیگانگان نگذاشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آمریکایی‌ها‌‌ رها شده در استراتژی‌های ناکام، اسرائیل غاصب را در معمای امنیت تنها گذاشته‌اند که این محصول مبارزه با ملت ایران است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه اکنون ابتکار عمل در دست ماست و انزوای سیاسی موضوعی منسوخ شده است خاطر نشان کرد: جلوگیری از توسعه نفوذ ایران یکی از روش‌هایی است که اکنون استعمارگران به دنبال اجرای آن هستند. در واقع آن‌ها به دنبال این هستند با برداشتن سیمای تحولات جهان اسلام از انقلاب اسلامی ایران ملت‌ها را در وعده‌های خویش همراه سازند.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: برای مدیریت هر جامعه‌ای باید بر ذهن‌ها و دل‌ها مدیریت کرد لذا جنگ امروز جنگ بر سر تسخیر ذهن‌ها دل‌ها و چشم‌ها است.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.