پنجشنبه 18 دی 1393 | 10:44
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)
فازهای ۱۵و ۱۶پارس جنوبی در شرایط کاملا تحریمی به بهره برداری رسید
فازهای ۱۵و ۱۶پارس جنوبی در شرایط کاملا تحریمی به بهره برداری رسید
سردار عبدالهی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) موفق شد در شرایط کاملا تحریمی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را به بهره برداری برساند

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" سردار عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) همزمان با راه اندازی سکوهای فازهای ۱۵و۱۶و بهره برداری از ردیف چهارم این پالایشگاه در پارس جنوبی بیان داشت: علی رغم شرایط سخت تحریمی استکبار جهانی علیه ملت ایران اسلامی، به منظور صیانت از ذخایر ملی و افزایش سهم برداشت ایران از این میدان مشترک، رزمندگان عرصه سازندگی کشور با روحیه جهادی و با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب، فازهای ۱۵و۱۶ پارس جنوبی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری رساندند.

وی همچنین افزود: جای بسی مباهات است که این پروژه عظیم‏، با مهندسی، ساخت و راه اندازی صددرصد ایرانی و با خلاقیت و ابتکار جوانان حزب الهی این مرز و بوم اجرا شده و این درحالی است که شرکت‌های بزرگ جهانی مانند: استات ویل، شل، ‏ٌ توتال و هیوندا و سایر شرکت‌ها، هنگام ترک پارس جنوبی، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند روزی برسد که این پروژه‌های عظیم به بهره داری برسند.

سردارعبدالهی در ادامه افزود: با بهره برداری از این پروژه روزانه بیش از۵۰ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری برای مصارف صنعتی و خانگی، ۲۶۰۰ تن گاز «اتان» برای خوراک پتروشیمی‌ها، ۳۲۵۰ تن گاز مایع (L. P. G) و۸۰ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات تولید می‌شود.

شایان ذکر است تاکنون بیش از۵/۵ میلیارد متر مکعب در ردیف‌های چهارگانه پروژه فازهای ۱۵و۱۶ پارس جنوبی گاز شیرین تولید و به شبکه سراسری تزریق شده و میعانات گازی در مخازن مربوطه ذخیره سازی و آماده صادرات است.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

منبع :دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.