پنجشنبه 2 بهمن 1393 | 11:41
سردار سلامی در همایش مشترک اعضای دانشگاه‌های دفاع ملی ایران و عمان:
صنعت هوافضای ایران تمام اهداف اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار داده است
صنعت هوافضای ایران تمام اهداف اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار داده است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: صنعت هوا فضای ایران زمانی رشد کرد که در تحریم توانستیم ابتدا در ذهن، دل و سپس عالم واقعیت دانش صنعت هوا فضا را بومی سازی کنیم و بعد از آن توانستیم توان تمام اهداف اسرائیل را تحت تاثیر خود قرار دهیم.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش مشترک اعضای دانشگاه‌های دفاع ملی ایران و عمان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: دو کشور ایران و عمان دارای پیشینه و سابقه‌ی درخشانی از روابط دوستی و برادری برخوردار هستند. به نحوی که در هیچ یک از این سوابق مناسبتی دو کشور هیچ سابقه منفی دیده نمی شود و آنچه در تاریخ دو کشور می توان دید سرشار از روح برادری، احترام متقابل، وحدت، یکپارچگی و روابط منطقی بر اساس ارزش‌های دینی و حسن همجواری است.

وی با تاکید بر اینکه این دیدار بهترین فرصت برای توسعه فضای دوستی و وحدت و همدلی و نیز نگرش‌های یکسان به پدیده های سیاسی تحولات جهان اسلام است، بیان داشت: ما وحدت دینی، ژئوپلوتیک و یک جغرافیای موثر جهانی بهم پیوسته داریم. در واقع دو کشور ایران و عمان در دو طرف نیروگاه انرژی جهانی ایستاده‌اند و این یکپارچگی در کنار وحدت دینی به همراه پیشینه درخشان فضای مناسبات دو کشور را به خوبی توصیف می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی، یادآور شد: شما به سرزمین تولد یک انقلاب بزرگ که توسط پیشوای بزرگ دینی به نام امام خمینی (ره) تشریف آوریده‌اید؛ انقلابی که به نام اسلام در جست‌و جوی حاکمیت بخشیدن به حاکمیت دینی و پیام‌های وحیانی است و علاوه براین خواستار بازگشت هویت همه مسلمانان به اصل اسلام است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: این انقلاب، انقلابی است که در ابتدا سیمای ژئوپلوتیک قدرت را در منطقه تغییر داد؛ انقلابی است که نظم بهم ساخته قدرت‌های بزرگ با چالش جدی مواجه ساخت و انقلابی که در نخستین عرصه‌های خود موجب پیدایش ادبیاتی نقشه‌ی توزیع قدرت جهانی شد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: یعنی در جغرافیای سیاسی جهان مفهوم جهان اسلام را شکل داد. زیرا تا پیش از این جهان اسلام به عنوان قدرت، مفهوم محسوسی در جغرافیای سیاسی عالم جایگاهی نداشت.

وی ادامه داد: جهان عرصه‌ی رقابت قدرت‌های بیرونی بود و هویت دینی، ثروت مادی و معنوی مسلمانان را در منظومه راهبردها و استراتژی‌های خود دفع می کردند و به تدریج به دنبال زدودن ماهیت اسلامی از جهان اسلام بودند. موقعیت دردناکی که تا قبل از پیدایش انقلاب اسلامی آن را درک کرده بودیم.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.