یکشنبه 28 مهر 1392 | 09:42
شبه‌نظامیان در سوریه
نظرسنجی پرس تی‌وی، حامیان مخالفان اسد را فاش کرد
نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری پرس تی‌وی نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که شبه نظامیانی که علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در داخل خاک این کشور می‌جنگند از سوی عربستان سعودی، ترکیه، قطر، اسرائیل و برخی از متحدان غربی آن‌ها نظیر امریکا حمایت می‌شوند.

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

براساس نتایج این نظرسنجی که روز شنبه منتشر شد، بیش از ۲۰۳۰۰ نفر از ۲۲۴۴۲ نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، در پاسخ به این سئوال که چه کسانی از شبه‌نظامیان سوری از نظر مالی و تدارکات نظامی حمایت می‌کند، آن‌ها به رژیم‌های فوق‌الذکر اشاره کردند.

۲۲درصد از پاسخ‌دهندگان از امریکا بودند، هشت درصد از آن‌ها از کانادا بودند و ۶۴درصد نیز از کشورهای دیگر در این نظرسنجی شرکت کرده بودند.

تنها سه درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، معتقد بودند که گروه‌های مستقل نظامی و مخالفان سوریه از این شبه‌نظامیان دفاع می‌کنند.

شش درصد دیگر نیز گفته‌اند که عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی از این شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند.

سوریه از سال ۲۰۱۱، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه، از شبه‌نظامیانی که در داخل سوریه فعال هستند، حمایت می‌کنند.

سازمان ملل می‌گوید که در صورت تشدید درگیری‌ها در سوریه، بیش از چهار میلیون نفر دیگر از مردم این کشور در سال ۲۰۱۴، مجبور به ترک خانه خود خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۴ حدود دو میلیون سوری به خارج از این کشور پناهنده شوند، در حالی که حدود ۲.۲۵ میلیون نفر دیگر نیز در داخل کشور آواره می‌شوند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.