دوشنبه 22 تیر 1394 | 11:28
نپذیرفتن حقوق ایران در مذاکرات اشتباهی استراتژیک خواهد بود
نپذیرفتن حقوق ایران در مذاکرات اشتباهی استراتژیک خواهد بود
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکایی‌ها باید حقوق ملت ایران را در مذاکرات بپذیرند و چنانچه این کار را انجام ندهند قطعا یک اشتباه استراتژیک را مرتکب خواهند شد؛ زیرا ملت ایران در مسیر توسعه قدرت گام نهاده و این مسیری بازگشت‌ناپذیر است.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ، درباره طرح موضوع «گزینه‌های روی میز» علیه ایران توسط مقامات آمریکایی اظهار داشت: این یک عملیات روانی و موضوعی نخ‌نما شده و تکراری است، که هیچ تأثیری روی مسئولان و تیم مذاکره‌کننده کشورمان ندارد.

وی افزود: یعنی وقتی صحبت از گزینه روی میز که عمدتا هم گزینه نظامی است، می‌کنند؛ صرفا جنبه عملیات روانی، آن هم در سطح رسانه‌ها دارد؛ زیرا ملت ایران در دفاع از خود توانمند است، و از موجودیت و دستاوردهای انقلاب دفاع می‌کند.

سردار جوانی در ادامه به موضوع مذاکرات نیز اشاره‌ و تصریح کرد: کشور ما بیش از یک دهه است که با طرف‌های خود در حال مذاکره است، و طی این مدت هم نشان داده که از حقوق ملت دفاع خواهد کرد.

وی درخصوص لازمه به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: اگر این مذاکرات می‌خواهد به نتیجه‌ای برسد، لازمه آن این است که طرف‌های مقابل به‌ویژه آمریکایی‌ها حقوق ملت ایران را بپذیرند و چنانچه این کار را انجام ندهند قطعا یک اشتباه استراتژیک را مرتکب خواهند شد، زیرا ملت ایران در مسیر توسعه قدرت گام نهاده، و این مسیری بازگشت‌ناپذیر است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای و در آستانه تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی است؛ بر این اساس ملت ایران نشان داده که از این مسیر تحت هیچ شرایطی بازنخواهد گشت، و مسیر تمدن‌سازی اسلامی را با قدرت و اقتدار دنبال خواهد کرد.

وی تأکید کرد: موضوعی که ملت ایران بر آن تأکید دارد، حقوق حقه خودشان است؛ حقوقی که طبق قوانین و معاهدات بین‌المللی پذیرفته شده؛ بنابر این اگر آمریکایی‌ها از پذیرفتن این حق امتناع می‌کنند به دلیل داشتن خلق و خوی استکباری و زیاده‌خواهی‌شان است.

سردار جوانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بپذیرند که دوران سلطه‌گری و ابرقدرتی‌شان پایان یافته و باید به حقوق ملت‌ها تن بدهند.

وی درباره تمدیدهای پیاپی مذاکرات گفت: قطعا طرف‌های مذاکره با تمدیدهایی که انجام می‌دهند، تصور می‌کنند می‌توانند از طریق عملیات روانی، ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند؛ ولی گذر زمان نشان داده که این موضوع اتفاق نخواهد افتاد، و ملت ایران قطعا جز یک توافق خوب چیز دیگری را از مذاکره‌کنندگان کشورمان انتظار ندارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: بنابراین امیدواریم اگر قرار است توافقی صورت بگیرد، توافقی خوب برای ملت ما رقم بخورد؛ زیرا چنانچه غیر از این باشد قطعا مجلس شورای اسلامی که تأییدکننده نهایی است، صلاحیت‌های خود را اعمال خواهد کرد.

سردار جوانی تأکید کرد: اما به هر حال آمریکایی‌ها با پیشینه و سابقه‌ای که دارند تصورشان این است که از این طریق می‌توانند اراده و خواست خود را به ملت ما تحمیل کنند، ولی به نظر می‌رسد این هم یکی از اشتباهات آمریکایی‌ها خواهد بود.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.