شنبه 4 آبان 1392 | 10:25
لزوم محاکمه عوامل توطئه ضد سوری در دادگاه های جنایی بین المللی

 

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

کارشناسان و تحلیلگران در ادامه وضعیت بحرانی این روزهای سوریه و با اشاره به ادامه جنایت هایی که در حق مردم بیگناه این کشور صورت می گیرد، تاکید دارند که عوامل این توطئه یعنی سران عربستان، قطر و ترکیه می بایست محاکمه شوند.

به گزارش اسلام تایمز، دستورات صادره به گروه های تروریستی مستقر در خاک سوریه از سوی حامیان آنان، این گروه ها را به ادامه خونریزی و کشتار سوری ها و همچنین افزایش عملیات آدم ربایی، اقدامات تروریستی، کشتار، ذبح مردم ، از بین بردن تاسیسات و نهادهای دولتی و سرقت ثروت این کشور فرا می خوانند.

در این راستا، "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه جاسوسی عربستان هم به تروریستهای تحت فرمانش دستور داده است تا به پالایشگاه نفت حمص حمله کرده و آن را بمباران کنند و اینان همان گروهی هستند که نفت سوریه را به سرقت برده و آن را در خاک ترکیه به فروش رساندند.

هفته نامه فلسطینی المنار می نویسد، در ادامه این اقدامات خرابکارانه، اخیرا برخی از سازمان های دولتی حقوق بشر نسبت به آنچه که این گروه های مسلح در داخل خاک سوریه مرتکب می شوند، هوشیار شدند و در گزارش های متعدد موثق پرده از این موضوع برداشتند که این تروریستها دست به کشتارهای هولناکی می زنند از جمله این جنایات که در حق بیش از 200 تن از شهروند سوری انجام دادند، این بود که اینان را از 10 منطقه در ریف لاذقیه ربودند و بعد همه آنان را به خاک و خون کشیدند.

در این گزارش ها که اخیرا دیده بان حقوق بشر منتشر کرده است، همچنین ادعاهای رسانه های گروهی که در خدمت عوامل توطئه ضد سوری بوده اند و اکاذیبی که علیه نظام سوریه منتشر می کردند، نیز محکوم شده است. از جمله این ادعاهای کذب که البته آخرین آنها نیست، استفاد از سلاح شیمیایی توسط دمشق بوده است که در نهایت هم ثابت شد که دستگاه جاسوسی عربستان همان طرفی بوده است که از این سلاح ها برای جذب اعضای تروریست و تحریک برخی از گروه ها به جنگ در سوریه استفاده کرده است و همچنین آمریکا و دیگر همپیمانانش را به حمله نظامی به سوریه ترغیب و تشویق می کرد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه کسی مسئول این همه جنایاتی است که در سوریه به وقوع پیوسته است و چگونه امکان محاکمه اش وجود دارد و چرا حامیان گروه های تروریستی بعد از گزارش صادره از سوی سازمان های بین المللی حقوق بشر درباره کشتار هولناکی که تروریستها در سوریه علیه مردم بیگناه مرتکب شده اند، لب به سخن نگشوده اند.

در همین رابطه، محافل آگاه غربی و عربی که شاهد تحولات و حوادث این روزهای سوریه هستند، تاکید کردند که حامیان گروه های تروریستی در بیش از یک پایتخت حضور دارند، به شکلی ویژه همان مقامات عربستان، قطر و ترکیه هستند که باید به دادگاه های جنایی بین المللی فراخوانده شوند، چراکه آنان به هر طریق تروریستها جانی را حمایت کردند و آنان مسئول کشتاری هستند که در سوریه به وقوع پیوسته است هر چند که در حال حاضر مدعیان حقوق بشر و دموکراسی در واکنش به این جنایتها سکوت کرده اند بلکه پمپاژ و تقویت سلاح به این گروهها را نیز ادامه می دهند.

محافل مذکور در ادامه تصریح کردند که حاکمان ترکیه، قطر و عربستان با حمایت از گروه های تروریستی همچنان دست به جنایت های هولناک در حق مردم بیگناه این کشور می زنند، و این در حالی است که بیشتر این جنایت ها هنوز فاش نشده، که از جمله آن صدها مورد عملیات آدم ربایی و تجارت اعضای بدن و تجاوز به زنان و دختران ثبت شده است.

در پایان این سوال مطرح می شود که چرا عوامل این جنایات محاکمه نمی شود آیا آنان همان کسانی نیستند که در حال حاضر به اقدامات جنایتکارانه در سوریه ادامه می دهند و برای ویران کردن و نابودی این کشور همچنان تلاش می کنند.

منبع اسلام تایمز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.