شنبه 11 آبان 1392 | 07:54
تصویر آرشیوی از کودکان آواره سوری در لبنان
«بیش از 400 هزار کودک آواره سوری نیازمند کمک هستند»
صندوق کودکان سازمان ملل متحد مي‌گويد بيش از ۴۰۰ هزار کودک آواره سوري در لبنان پيش از فرارسيدن زمستان سخت نيازمند فوري دريافت کمک از سوي جامعه بين المللي هستند.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) روز جمعه (۱۰ آبان، ۱ نوامبر) در يک بيانيه مطبوعاتي «سرمايه‌گذاري بيشتر بين‌المللي در بخش خدمات عمومي همچون آموزش» براي کودکان پناهنده سوري را خواستار شده است.

اين گزارش پس از سفر آنتوني ليک، مدير اجرايي يونسيف، به لبنان و ديدار وي با ميشل سليمان، رئيس جمهور و نجيب ميقاتي، نخست وزير اين کشور منتشر شد.

يونيسف گفت در اين ديدارها «نگراني‌ها خاص نسبت به تاثير فرارسيدن ماه‌هاي زمستان مطرح شد و اقدام فوري براي آمادگي با هدف مقابله با اين دوره چالش‌برانگيز خاص ضروري است.»

ليک ضمن قدرداني از نقش بيروت در کمک به کودکان پناهنده سوري گفت: «با افزايش فشار بر خدمالت عمومي همچون بهداشت و آموزش، لبنان تعهد فوق‌العاده‌اي نسبت به مراقبت از کودکان در حال فرار سوريه از خود نشان داده است.»

وي افزود: «نه تنها جامعه جهاني نسبت به اين کودکان وظيفه انساني دارد بلکه براي مطابقت با تعهد لبنان مسئول هستند.»

همچنين، لوسيانو کالستيني، يکي از مقام‌هاي محلي يونيسف، گفت: «بيش از ۱۰۰ هزار کودک سوري در اقامت‌گاه‌هاي چادري غيررسمي به سر مي‌برند.»

کالستيني افزود: «همان گونه که در چند سال گذشته ديديم فرارسيدن زمستان خطر بسيار مهمي است، به ويژه براي کساني که در چنين اقامت‌گاه‌هايي به سر مي‌برند.»

بر اساس آمارهاي سازمان ملل، نيمي از ۸۰۵ هزار آواره سوري که در لبنان به سر مي‌‌برند، کودک هستند.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ در سوريه آغاز شده است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.

همچنين، بر پايه اين گزارش‌ها، بسياري از شورشيان مسلحي که در سوريه عليه حکومت اين کشور مي‌جنگند از اتباع کشورهاي خارجي هستند.

کميسارياي عالي پناهدگان سازمان ملل در گزارش اخير خود اعلام کرده است که ميليون‌ها نفر از آغاز درگيري‌ها در سوريه بي‌خانمان شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل تا کنون بيش از ۱۰۰ هزار نفر در ناآرامي‌هاي سوريه جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.