چهارشنبه 4 شهریور 1394 | 11:29
سردار فدوی عنوان کرد
انهدام ناو یک میلیارد دلاری آمریکا با موشک 7هزار تومانی/ اعلام موقعیت ناوهای آمریکایی به زبان فارسی در خلیج فارس
انهدام ناو یک میلیارد دلاری آمریکا با موشک 7هزار تومانی/ اعلام موقعیت ناوهای آمریکایی به زبان فارسی در خلیج فارس
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سال 66 در جریان جنگ تحمیلی، یک فروند ناو آمریکا که یک میلیارد دلار ارزش داشت را با موشک هفت هزار تومانی مورد اصابت قرار دادیم.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، صبح امروز در  افتتاحیه دوره خط امام(ره) مسئولین سیاسی بسیج دانشجویی که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: عموم ماهیت درگیری‌های جهان بر سر منافع مادی و دنیوی است؛ مانند دو جنگی که آمریکا علیه رژیم بعث عراق انجام داد و این نظام را ساقط کرد.

وی افزود: مبارزه استکبار با انقلاب اسلامی هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود؛ بلکه هر روز ابعاد کامل‌تری به خود می‌گیرد.

فرمانده ندسا ادامه داد: کشورمان 37 سال بر مبنای انقلاب اسلامی بوده و توانسته طرف مقابل را مورد هجمه قرار دهد، و در این هجمه هم موفق شود؛ اما اگر این موضوع تغییر یابد، دشمنان خاک کشور ما را به توبره می‌کشند.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ایران در هشت سال جنگ، 19.8 میلیارد دلار خرج کرد، و اگر جنگ تا قبل از عملیات والفجر8 ادامه می‌یافت، به نفع کشورهای مستکبر بود؛ چون جنگ غالب و مغلوب نداشت.

وی یادآور شد: سال 66 در جریان جنگ تحمیلی، یک فروند ناو آمریکا که یک میلیارد دلار ارزش داشت را با موشک هفت هزار تومانی مورد اصابت قرار دادیم.

سردار فدوی تصریح کرد: بر اساس حکم دادگاه بندر لنگه، یک فروند کشتی تجاری تحت مالکیت آمریکا را در خلیج فارس که توسط یک ناو آمریکایی و یک هواپیمای نظامی آن‌ها پشتیبانی می‌شد توسط چهار فروند شناور نیروی دریایی سپاه توقیف کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: توقیف شناور آمریکایی آن هم بر اساس حکم دادگاه یک شهرستان برای نخستین بار در جهان و توسط ایران صورت گرفت.

وی افزود: از زمان ابلاغ حکم توقیف تا اجرای آن 20 ساعت طول کشید و این نشان می‌دهد ما از حرکت هر شناوری در خلیج فارس آگاهیم.

دریادار فدوی عنوان کرد: از عید امسال به نیروهای‌مان در خلیج فارس اعلام کردیم که هر شناور آمریکایی برای تردد در خلیج فارس باید موقعیت خود را به زبان فارسی اعلام کند؛ به همین خاطر اکنون در ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس یک نفر فارسی زبان وجود دارد؛ ما به فارسی با آن‌ها صحبت می‌کنیم و آمریکایی‌ها هم به فارسی پاسخ می‌دهند.

فرمانده ندسا درخصوص ناوهای هواپیمابر آمریکا گفت: هزینه ساخت یک ناو هواپیمابر آمریکایی 13 میلیارد دلار و هزینه نگهداری آن سالانه 2 میلیارد دلار است؛ که این معادل صد در صد بودجه دفاعی یک سال کشور ما است.

منبع : دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.