یکشنبه 12 آبان 1392 | 08:28
تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه
ارتش سوریه به عقب راندن شبه‌نظامیان ادامه می‌دهد
به گزارش پرس تي‌وي، ارتش سوريه به عقب راندن شبه‌نظاميان مخالف دولت اين کشور از حومه دمشق ادامه مي‌دهد.


 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

ارتش سوريه روز شنبه (۱۱ آبان، ۲ نوامبر) به عمليات تاکتيکي خود عليه مواضع شبه‌نظاميان در منطقه القبون در شمال دمشق، پايتخت اين کشور ادامه داد.

يک سرباز ارتش سوريه گفت: «ما در منطقه صنعتي القبون هستيم. ماموريت ما تشکيل خط دفاعي و نظارت بر تحرکات شبه‌نظاميان است تا با نفوذ آن‌ها در پايتخت مبارزه کنيم.»

در اين عمليات، ارتش سوريه برخي از کارخانه‌هايي که به اشغال شبه‌نظاميان درآمده بود، پس گرفت و از صاحبان آن‌ها خواست به کارخانه‌ها بازگردند و فعاليت خود را از سر بگيرند.

يکي ديگر از سربازان ارتش سوريه گفت: «پس از آن که شبه‌نظاميان به کارخانه‌ها حمله و صاحبان آن‌ها را بيرون کردند، ماموريت پاک‌سازي ما آغاز شد. در اين روزها، شبه‌نظاميان از سلاح‌هاي تک‌تيرانداز پيشرفته استفاده مي‌کنند. شبه‌نظاميان سعي مي‌کنند در شب به دمشق نفوذ کنند، اما ما آن‌ها را به عقب مي‌رانيم.»

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ در سوريه آغاز شده است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.

همچنين، بر پايه اين گزارش‌ها، بسياري از شورشيان مسلحي که در سوريه عليه حکومت اين کشور مي‌جنگند از اتباع کشورهاي خارجي هستند.

کميسارياي عالي پناهدگان سازمان ملل در گزارش اخير خود اعلام کرده است که ميليون‌ها نفر از آغاز درگيري‌ها در سوريه بي‌خانمان شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل تا کنون بيش از ۱۰۰ هزار نفر در ناآرامي‌هاي سوريه جان خود را از دست داده‌اند.

همچنين، سازمان ملل مي‌گويد با تشديد خشونت‌ها و جنگ در سوريه، تا سال ۲۰۱۴ بيش از چهار ميليون تن ديگر از مردمان سوريه ناچار به ترک خانه‌هاي خود خواهند شد.

اين در حالي است که بر اساس پيش‌بيني‌ها، ۲ ميليون تن از اين افراد خارج از مرزهاي سوريه و ۲ ميليون و ۲۵۰ هزار تن ديگر در خاک اين کشور آواره خواهند شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.