چهارشنبه 13 آذر 1392 | 11:48
الکساندر گراشکو، نماینده دایم روسیه در شورای اروپا و روسیه
گراشکو: شورای روسیه و اروپا در مورد بحران سوریه گفتگو می‌کنند
وزراي شوراي روسيه و ناتو در نشستی در مورد بحران در سوريه گفتگو خواهند کرد.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

نماينده دائم روسيه در سازمان پيمان آتلانتيک شمالي مي‌گويد که وزراي شوراي روسيه و ناتو در نشستي، در مورد بحران سوريه گفتگو خواهند کرد.

خبرگزاري روسي اينترفاکس، گزارش داد که الکساندر گروشکو، گفته است: «من فکر مي‌کنم که وزرا در مورد ابعاد ديپلماتيک راه حل بحران در سوريه از جمله کنفرانس بين‌المللي ژنو ۲ بحث و گفتگو خواهند کرد.»

در حالي که روسيه و امريکا، تلاش مي‌کردند که دولت سوريه و شبه‌نظاميان مورد حمايت خارجي در سوريه را بر سر ميز مذاکره بکشانند، برگزاري مذاکرات ژنو ۲ براي ماه‌ها به تاخير افتاد.

در همين حال، بان کي‌مون، دبير کل سازمان ملل، در نهايت ۲۲ ژانويه ۲۰۱۴ را براي مذاکرات صلح تعيين کرد.

گراشکو در ادامه خاطرنشان کرد که در مورد مساله نابودي سلاح‌هاي شيميايي در سوريه در طول نشست شوراي ناتو و روسيه که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود، بحث خواهيم کرد.

وي در ادامه افزود: «اين کاملا روشن است که کمک‌هاي بين‌المللي و علاوه بر آن، نياز به ارائه فضاي امنيتي مناسب، از شرايط اصلي براي دستيابي به هدف نابودي سلاح‌هاي شيميايي در سوريه است.»

در ۱۴ سپتامبر، روسيه و امريکا، موافقت کردند که سوريه بايد سلاح‌هاي شيميايي خود را نابود کند و امريکا در عوض به حمله نظامي عليه سوريه دست نزند.

تنش لفظی علیه سوریه بعد از آن شدت یافت که نیروهای مخالف مورد حمایت خارجی در سوریه، دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را به انجام یک حمله شیمیایی علیه پایگاه‌های نظامی در حومه دمشق در ۲۱ اوت متهم کردند.

دمشق، قاطعانه این اتهامات را رد کرده و گفته است که این حمله توسط شبه‌نظامیان به عنوان یک پرچم دروغین انجام شده است.

سوریه از سال۲۰۱۱، دچار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان که در داخل سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، اعلام کرده است که تعداد آوارگان سوریه، که به کشورهای همسایه، از مرز سه‌میلیون گذشته است.

علاوه بر این، سازمان ملل، اخیرا در مورد وضعیت انسانی در سوریه هشدار داده و گفته است که به دلیل بحران فوری بیش از ۹ میلیون نفر به کمک فوری نیاز دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.