چهارشنبه 13 آذر 1392 | 13:12
تصویر آرشیوی از بشار الجعفری
الجعفری: جنایتکاران عربستان سعودی در سوریه هستند
سفير سوريه در سازمان ملل مي‌گويد بسياري از سعودي‌ها که به مرگ و يا حبس ابد محکوم شده‌اند، براي جنگيدن بر ضد دولت سوريه از زندان آزاد شده‌اند.

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

النشره، شبکه خبري لبنان روز سه‌شنبه (۱۲ آذر) به نقل از بشار الجعفري اعلام کرد: «مقامات عربستان سعودي اين جنايتکاران، که اکثرشان با افراطي‌ها و سازمان‌هاي تروريستي همچون القاعده در ارتباط هستند را آزاد مي‌کنند و به سوريه مي‌فرستند؛ اين کار بر اساس توافق‌هاي پنهاني صورت مي‌گيرد که بر اساس آن اين افراد در عوضِ سفر به سوريه و کشتار مردم این کشور بخشيده مي‌شوند.»

وي افزون بر اين تصريح کرد که اتباع عربستان سعودي با اطلاع شاهزاده بندر بن سلطان، رئيس سازمان جاسوسي عربستان سعودي به سوريه رفته‌اند تا به گروه‌هاي شبه نظامي در اين کشور بپيوندند.

اين سفير سوري همچنين افزود که ارتش اين کشور ۳۰۰ تن از اتباع عربستان سعودي را دستگير کرده است و صدها تن از آنان نيز در حملات اخير سوريه کشته شده‌اند.

اين ديپلمات سوري گفت که گروه‌هاي تروريستي با حمايت کشورهاي غربي و همچنين عربستان سعودي، قطر و ترکيه مردم را مي‌کشند.

وي همچنين گفت: «ما از مرگ تمامي شهروندان سوري متاسف هستيم» جعفري اظهار کرد که جامعه بين المللي بايد به شمار کشته‌شدگان سوري در حملات تروريستي انجام شده از سوي شبه‌نظاميان تحت حمايت غرب و کشورهاي منطقه به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه توجه کند.

سوريه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي خونين بوده است. بنا بر آمارهاي سازمان ملل، در نتيجه ناآرامي‌هاي سوريه بيش از يکصد هزار نفر کشته و در مجموع ۷ ميليون و ۸۰۰ هزار تن ديگر آواره و بي‌خانمان شده‌اند.

منبع پرس تی وی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.