چهارشنبه 2 بهمن 1392 | 07:03
ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه
وزیر خارجه سوریه: آینده اسد خط قرمز گفت‌وگوها است
ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه می‌گوید نفش بشار اسد در آینده این کشور، «خط قرمز» هیات اعزامی دولت در گفت‌وگوهای صلح در سوئیس است.

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، معلم روز سه‌شنبه (۱ بهمن، ۲۱ ژانویه) پیش از ورود هیات  اعزامی این کشور به نشست ژنو ۲ گفت موضوع رئیس جمهور و دولت «خطوط قرمز ما و مردم سوریه است.»

وزیر خارجه سوریه گفت: «هیچ کس نمی‌تواند به ریاست جمهوری دست یابد.»

ولید المعلم افزود که هیات دولت تمام تلاش‌های خود را برای تضمین به ثمر نشستن کنفرانس صلح ژنو ۲ به کار می‌گیرد.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: «ما متعهد به همکاری برای موفقیت این کنفرانس هستیم، از این رو این کنفرانس گام نخست در راه گفت‌وگو بین سوری‌ها در خاک سوریه است.»

همچنین، معلم از سازمان‌دهندگان این کنفرانس به دلیل دعوت نکردن از «کمیته ملی هماهنگی برای تغییر دموکراتیک»، گروه مخالف دولت در دمشق، انتقاد کرد.

کمیته ملی هماهنگی برای تغییر دموکراتیک مخالف نظامی‌گر در سوریه است اما گروه مخالف مسلح به اصطلاح ائتلاف ملی سوریه از مبارزه شبه‌نظامیان علیه دولت حمایت می‌کند.

معلم یادآور شد: «سازمان ملل تحت فشار غرب از دعوت این گروه مخالف ملی خودداری می‌کند.»

هیات اعزامی ائتلاف ملی سوریه، وزیر خارجه روسیه، وزیر خارجه امریکا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه انگلیس نیز وارد شهر مورنو سوئیس شدند.

مقام‌ها امیدورا نیستند که این کنفرانس بتواند موفقیتی در پی داشته باشد، اما آن را نشانی از پیشرفت برای نشاندن دولت سوریه و مخالفان به پشت میز مذاکره می‌دانند.

قرار است کنفرانس ژنو ۲ در دو بخش برگزار شود. جلسه نخست روز چهارشنبه در شهر مونترو و بخش دوم آن روز جمعه در ژنو برگزار خواهد شد.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، بسياري از شورشيان مسلحي که در سوريه عليه حکومت اين کشور مي‌جنگند از اتباع کشورهاي خارجي هستند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، به دلیل خشونت‌ها و درگيري‌هاي مسلحانه در سوريه، بيش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌ و بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نيز بي‌خانمان شده‌اند.

منبع العالم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.