یکشنبه 6 بهمن 1392 | 07:11
الجزیره انگلیسی تشریح کرد :
مهم ترین دلیل بقای بشار اسد

 

 

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":

الجزیره انگلیسی درباره دلایل بقای بشار اسد پس از سه سال جنگ خانمان‌سوز در سوریه نوشت: اولین و مهم‌ترین دلیلی که اسد پس از سه سال جنگ داخلی هنوز سر جای خودش باقی است، ارتش سوریه است. هر چند تعداد زیادی از افسران و سربازان ارتش به مخالفان ملحق شدند؛ ولی این کار را هر کدام به‌طور جداگانه و شخصی انجام دادند. هیچ فرار دسته‌جمعی مثلاً یک گروهان یا یک لشکر به‌طور دسته‌جمعی اتفاق نیفتاده و بنیان و اساس ارتش سوریه دست‌نخورده باقی مانده است. در ضمن ارتش توانسته گروه‌های شبه‌نظامی مردمی(دفاع وطنی NDF) را درست کند که بسیار مؤثر بوده‌اند.

نیروهای مخالف تعدادشان بیش از صدهزار نفر است که از نیروهای دولت خیلی بیشتر است، ولی هماهنگی و نظم ارتش سوریه را ندارند. جنگ داخلی و افراط‌گرایی هم مشکل بزرگ مخالفان است. کمتر کسی در کشورهای غربی به مخالفانی که رابطه آن‌ها با گروه تروریستی القاعده روشن است، اعتماد دارد.

آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و کار اصلی را که بمباران هوایی نیروهای دولتی است، انجام نداده است. بدون دخالت هوایی آمریکا، مخالفان شانسی برای شکست اسد ندارند.

دخالت خارجی هم به نفع اسد است. روسیه و ایران، طرفداران اسد، خیلی هماهنگ‌تر و مؤثرتر عمل کرده‌اند تا کشورهای خلیج(فارس) و آمریکا. دولت سوریه هم  در سرکوب مخالفان بی‌رحمانه عمل کرده است.

منبع :

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شماره 3807 شنبه 5 بهمن‌ماه 1392

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.