پنجشنبه 25 اسفند 1390 | 11:39
رییس‌جمهور آمریکا:
اوباما:تنش با ایران عامل گرانی نفت و بنزین است
اوباما:تنش با ایران عامل گرانی نفت و بنزین است
رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد تنش‌ های ایجاد شده در خصوص احتمال آغاز جنگ علیه ایران عامل اصلی افزایش قیمت نفت است.

بسیج پیشکسوتان : رویتر اعلام کرد؛ قیمت بنزین در آمریکا طی دو هفته گذشته بیش از 12 سنت افزایش داشته و هم‌ اکنون به طور متوسط به بیش از 3.81  دلار در هر گالن رسیده‌ است .

بر اساس این گزارش باراک اوباما رئیس جمهور این کشور تصریح کرد بزرگترین محرک برای افزایش قیمت بنزین احتمالاتی است که درباره احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه بیان می شود و برای همین است که سعی داشتیم از حرف‌های نا مرتبطی که درباره جنگ با ایران زده می‌شود بکاهیم .

اوباما افزود شرایط جهانی به‌ ویژه صحبت در مورد جنگ احتمالی با ایران ، و افزایش تقاضای خرید نفت از سوی چین و هند قیمت نفت را افزایش داده است و بهترین راه کاهش قیمت نفت در بلند مدت تلاش برای کاهش مصرف انرژی است . 

بر این اساس تازه ترین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش نا رضایتی رای‌ دهندگان آمریکایی در ارتباط با شیوه برخورد دولت باراک اوباما با مسئله قیمت نفت است و رقبای انتخاباتی وی از حزب جمهوری‌ خواه نیز حملات لفظی گسترده‌ای را به دولت اوباما آغاز کرده‌اند .

کاخ سفید تلاش های گسترده‌ ای را برای دفاع از سیاست‌های انرژی باراک اوباما آغاز کرده است که یکی از این تلاش‌ها ، کاستن از گمانه‌ زنی‌ها در خصوص جنگ احتمالی علیه ایران است .

باراک اوباما هفته پیش نیز در یک سخنرانی نسبت به آنچه اظهارنظرهای نا مرتبط برخی کارشناسان و سیاستمداران در مورد جنگ با ایران نامید انتقاد کرد و به تازگی در سخنرانی دیگری در همایش ایپک ، نیز گفت: پرگویی درباره جنگ با ایران ، تنها در راستای منافع ایران خواهد بود .

هانی حسین ، وزیر نفت کویت ، نیز در مصاحبه‌ با تلویزیون دولتی این کشور گفت تهدیدات مربوط به بستن تنگه هرمز، بحران حوزه یورو ، گمانه‌زنی‌ها و افزایش قیمت نفت ، وضعیت را پیچیده کرده‌اند و این جای نگرانی دارد .

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.