شنبه 27 اسفند 1390 | 10:03
مردم مصر با محاصره سفارت آمریکا خواستار اخراج سفیر این کشور شدند
مردم مصر با محاصره سفارت آمریکا خواستار اخراج سفیر این کشور شدند
هزاران معترض مصری با برگزاری تظاهراتی ضمن محاصره سفارت آمریکا در قاهره، با بلند کردن کفش‌های خود خواستار اخراج سفیر این کشور از مصر و قطع رابطه با آمریکا شدند.

بسیج پیشکسوتان : به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، هزاران تظاهرات‌کننده مصری با گذشتن از موانع بتنی ایجاد شده پیرامون سفارت آمریکا در منطقه "گاردن سیتی"، در کنار میدان التحریر قاهره خواستار اخراج "آن پاترسون"، سفیر آمریکا در قاهره شدند.

تظاهرات کنندگان مصری با بلند کردن کفش‌های خود با سردادن شعارهایی ضمن محکوم کردن فرار متهمان آمریکایی مخالفت خود را با کمک‌های آمریکا به نهادها و سازمان‌های مدنی مصر را اعلام کردند.

معترضین مصری در این تظاهرات دخالت‌های آمریکا در امور داخلی مصر را محکوم کرده و خواستار قطع روابط مصر با آمریکا شدند.

تظاهرات‌کنندگان مصری تاکید کردند که متهمان پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر و کمک‌های مالی این سازمان‌ها به نهادهای مدنی مصر را محکوم کرده و خواستار بازگرداندن این متهمان به مصر و محاکمه در این کشور شدند.

16 آمریکایی متهم پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر و کمک‌های مالی این سازمان‌ها به نهادهای مدنی مصر با پرداخت ضمانت 32 میلیون پوندی موفق شدند، از مصر خارج شوند.

پرونده 19 متهم آمریکایی پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر و کمک‌های مالی این سازمان‌ها به نهادهای مدنی مصر که 3 نفر از آنها هنگام رسیدگی به این پرونده خارج از مصر بودند، تیرگی روابط مصر و آمریکا رابه دنبال داشت.

کنگره آمریکا پس از مطرح شدن رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی مصر تهدید کردند که کمک‌های آمریکا به این کشور را قطع خواهند کرد.

منبع : فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.